Summa sidvisningar

onsdag 25 juli 2018

Håll koll på era barn!

 Alltså vilken värme!
Vi började dagen med en motionsrunda på 6 km.
Sprang 3 av dom sen pallade jag inte mer.
Det var för varmt helt enkelt så det blev rask promenad övriga kilometer.
 Packade cykelkärran när vi kom hem med alla badgrejer och kylväska.
Cyklade 2 km uppför till Lugnet och dom var inte roliga kan jag lova!

Fabians simväst har kommit och vi testade den igår.
Vi får nog köra både den och armpuffar tills han lär sig tekniken med att flyta riktigt i bara västen.
Han måste röra sig för att inte åka under vattnet med ansiktet.

På tal om säkerhet och flytthjälp så borde alla föräldrar som inte förstår bättre gå en kurs eller nåt!

Igår såg vi en liten pojke i minsta barnpoolen helt ensam.
Ingen förälder så långt ögat nådde.
Han kunde vara runt 1-1 1/2 år kanske.

Jag och Fanny hade koll på honom hela tiden då han ramlade omkull i vattnet flera gånger.
Självklart hade vi samtidigt koll på våra egna.
Det är inte djupt i barnbassängen men är man inte mer än 80 cm lång blir det nästan till midjan.

Pojken ramlade och tog sig inte upp denna gång.
Han låg helt under vatten och försökte kippa efter luft.

Jag sprang dit och lyfte upp honom!
Han såg alldeles förskräckt ut stackarn!
Fortfarande inte en förälder inom synhåll!!!

Bredvid pojken stod en pappa som inte såg det som höll på att hända för han hade fullt fokus på sitt eget barn.
Jag sa, hur i hela kan man lämna ett sånt litet barn utan uppsikt i vattnet!!?

Han höll fullkomligt med när jag sa vad som hänt.
Efter flera minuter dök det upp en mamma med ett större syskon.
Dom såg ut att komma från dom större bassängerna.

Jag ångrar att jag inte sa nåt men hon verkade inte förstå svenska så bra.
Jag hade ju kunnat säga till badvakterna eller nåt åtminstone.

Händer det igen kommer kommer jag definitivt att agera mer än att "bara" ta upp barnet.
Inte så konstigt att det händer olyckor när så små barn lämnas vind för våg.

 Min vackra mamma jag lade upp bild på häromdagen, hon har förvandlats till nåt helt annat 😂
Kan ha varit nåt i glassen kanske🤔


 Av sol och bad blir man trött, dom sov i omgångar i Fabians vagn.
 Fabian somnade direkt när vi cyklade hem. Det var något skönare att cykla hem än dit.
Nu kunde jag rulla hela vägen hem 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar