Summa sidvisningar

måndag 16 juli 2018

Härliga sommardagar

 Vi ligger minsann inte på latsidan trots att vi har semester.
Börjar varje morgon innan det blir för varmt ute med nån slags motion.
 En långpromenad med en glasspaus för en av oss🙂
 Åkte buss ut till Grycksbo för att bada med Fanny och tjejerna.
Men vi hann inte vara där så länge förrän det började att åska.

 Men vi hann svalka av oss lite i alla fall.

 Igår började vi dagen med en cykeltur.
Hade inte tänkt cykla så långt.
Tänkte först runt Varpan men de blir nog lite långt för Fabian tänkte jag.
Det är 19 km runt där.
Vi cyklade en annan rutt som blev ännu längre istället😂
 Så var vi hem och packade badkläder och cyklade iväg och badade med en kompis till mig och hennes barnbarn.
Vi har haft en paus på ca 25 år och tagit upp kö takten igen och försöker att ses lite oftare.
Det är så himla kul och det känns absolut inte som att det gått så många år sedan sist vi hängde med varandra.
 På kvällen var vi till Lilltorpet och tog ett dopp med Robert när han jobbat klart.

I den här värmen går det inte att göra så mycket annat än bada.
 Jag blir så otroligt varm om fötterna.
Inte svettig utan bara galet varm.
Igår kunde jag ner dom med kylklampar innan jag skulle lägga mig, så skönt!

 I morse var jag till frissa.
En tjej jag jobbat natt med utbildar sig till frisör och gör praktik på Headbanger där jag brukar klippa mig.
Hon fick sätta saxen i mitt hår och jag blev galet nöjd med resultatet!
Så skönt att få bort håret i nacken, blir så svettig i mitt tjocka hår annars.
 Var ju snygg en liten stund i alla fall för sen cyklade vi ut till Grycksbo och badade.

 26° i vattnet och 31° i luften.
Som när vi var på Rhodos ungefär och jag älskar det.
Det här är sommar på riktigt det.
Sen vet jag förstås att många har det jobbigt i värmen

 Men vi har njutit gärnet idag också.




 Men det var tungt att cykla ut i värmen.
Vi fick skjuts hem av Robert som tur var.
Den snygga frillan var som bortblåst, men brännan jag lyckats få satt kvar😃
 På kvällen var vi till stångtjärn och tog ett dopp.
Vi var knappast ensamma där fast klockan var efter 19 på kvällen.

Robert och Fabian har lagt sig och somnat.
Jag ska kyla mina fötter och hoppa i säng jag med.
Imorgon blir det mer bad och bus igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar