Summa sidvisningar

onsdag 4 juli 2018

Ibland blir det allt bra snurrigt

 Igår vaknade Fabian kl 04.
Det gjorde vi övriga i den sängen också, i en stor kisspöl....
Det var bara att gå upp lägga i nåt torrt och försöka få sova nån timme till.

Trodde vi ja.
Robert började tidigt och drog iväg till jobbet i 5 tiden.
Jag gick upp för att göra mig kaffe när jag ändå inte fick sova.

Ja då gick det minsann bra att somna om för lille Herr Busfrö.
Men då var mitt kaffe redan klart och jag passade på att njuta av en lugn stund på morgonen.

På kvällen var jag så trött att jag somnade före kl 21.
 Vaknade dock utvilad 05 i morse, dock i en kisspöl igen.

Tog det lugnt, åt frukost, drack kaffe, gav Fabian frukost och satte han på toaletten efter gröten som alltid på morgonen.

Sen måste jag ha fått en total hjärnsläpp.
Kollade på klockan som helt plötsligt var strax efter halv 9!
Skyndade på med att packa allt, skrev till Fanny som jobbar som Fabians resurs den här veckan att nu är vi på väg!

Cyklade som en raket till dagis.
Kom upp till avdelningen och där sitter dom och äter frukost.
Dom brukar alltid vara på väg ut eller vara ute när vi kommer.
-Är inte Fanny här säger jag.
Nej, säger en av dom som jobbar där och ser lite frågande ut på mig.
-Mäh, konstigt säger jag, pratade ju med henne i morse.
Äh jag får ringa och höra var hon är.

Gick och skulle ringa, då ser jag att klockan är 07:50.
Vi är alltså där en timme för tidigt!

Går tillbaka in och nu förstår jag varför han såg lite frågande ut....
-Herregud jag är ju en timme tidigt!!
Jaa, säger han med ett leende.

Vi fick gå ut på gården och vänta till Fanny som började jobba halv 9 kom 😂

När man har en vimsig mamma som sliter iväg med en på morgonen tidigare än man behöver, ja då blir man trött när man ska cykla hem efter en dag på förskolan😀❤

Det är nog dags för lite semester tror jag.
Jag är så glömsk, vimsig och snurrig att jag snart tappar kontrollen på allt.

Kan vara skönt att slippa ha tider och passa och ta dagarna lite som dom kommer bara.

Imorgon är sista dagen sen tre veckors "semester" med min lilla älskling.
Vi ska vara ute mycket för då trivs vi som bäst båda två🌞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar