Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2016

Skitiga golv och modevisning

 Skickade ut Robert och Fabian i regnet på förmiddagen så jag fick städa ifred.
Det är omöjligt att torka golvet med Fabian hemma.
Det är lite svårt att få honom att sitta stilla eller förstå att det är farligt att gå på dom våta golven.
Han ramlar och slår sig direkt om man inte har koll på honom.
Ja även fast man har koll och inte hinner riktigt med i svängarna....
Robert hade precis bytt på honom inne på toaletten.
Jag var i hallen och torkade golven.
Tjong!
Fabian kommer som skjuten ur en kanon ut på dom våta golven medan Robert bara vänta ryggen för att kasta blöjan.
PANG i golvet och slår i bakhuvudet!
Som tur var gick det bra❤

Jag avskyr våra golv!!
Mattorna är helt slut och liksom säger åt sig all lort.
Man får i princip ligga och knäskura golven för att få dom rena och det går knappt ändå.
jag har sår på knäna efter dagens städning.

Det har bott en äldre tant här innan oss.
Det finns en slags stol man kan få som hjälpmedel som ser ut som en kontorsstol typ.
När man låser fast den så den inte ska rulla så är det fyra ganska smala ben som åker ner.
Dessa har gjort fula och ganska djupa märken i mattan i flera rum.
Mest i köket.
Det är omöjligt att få det att se rent och fint ut.

En ny korkmatta skulle inte vara helt fel.
Samtidigt som det skulle vara ganska drygt att plocka ur flera rum och inte kunna bo hemma för att få nya golv.
I-landsproblem.....

 Avbröt mitt städande genom att åka ut till Grycksbo och gå på modevisning  tillsammans med mina vänner från jobbet.
En av dom var dessutom en av modellerna som visade kläderna.

Robert och Fabian hälsade på farmor och farfar under tiden.
När vi kom hem igen torkade jag klart golven.
Så skönt när det är nystädat.
Har även vikt in en massa tvätt och bäddat rent i sängarna.
Inte mycket som slår att få krypa ner i renbäddad säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar