Summa sidvisningar

fredag 7 oktober 2016

Huset fullt och läkarbesök

 I natt har jag och Selma sovit tillsammans. Vi blev väckta av Fabian som kom in och kröp upp till oss i morse.
 Kollar man noga så kan man se mig mitt i "myset" under Fabian nere i vänstra hörnet på bilden 😁

 Selma är så duktig att äta själv. Fabian matade jag som vanligt.
Selma åt med god aptit havregrynsgröt och hemgjord äppelmos.
Och så en smörgås på det.
 Efter frukosten så låg Fabian och Selma och kollade på barnprogram en stund i mitt syrum.
Jag sydde ett par byxor till Selma under tiden.

 Och såhär blev dom. Klart man ska ha ett par byxor när man sovit hos mormor.


 Vi har även hunnit med ett besök hos läkaren på habiliteringen.
Han blev så glad när han fick se Fabian komma gående, det kunde han inte sist vi sågs.
Annars hade det inte hänt så mycket i övrigt i hans utveckling.
Maten står stilla och är som det varit länge.
Men han har dragit iväg på längden och det har märkts på hans kläder, mest byxor som blivit för korta.
Vikten pekar däremot inte uppåt.
Han ligger något under normalt i sina kurvor på vikt och längd.
101 cm lång och 16, 7 kg tung (lätt) och 4 år om en vecka.
När Fanny var 2 år vägde hon drygt 15 kilo så där såg kurvan lite annorlunda ut😁
Ja dom var stora mina andra barn också.

 Selma och Fanny väntade hemma hos oss medan vi var på habiliteringen.
När dom åkte hem så kom Felix, Elin och Alice in istället.
 Alice drog på sig en blöja på huvudet och morbror Fabian ville ju såklart vara lika han med😊❤
 Klippte håret på Felix. Blev en STOR hög med hår på golvet då han var riktigt långhårig.
Men kepsen åkte på direkt som vanligt😊

 Vi var ner på matmarknaden på eftermiddagen.
 Åt nåt jättegott!
Vet inte vad det heter. Vi åt den längst till höger på bilden.

 På kvällskvisten har jag sytt en tröja till Fabian som matchar hans byxor jag sydde förut.
Jag sydde tröjan av en gammal tröja efter Robert.
Det gäller att ta vara på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar