Summa sidvisningar

fredag 14 oktober 2016

Fabian 4 år! ❤

 En gång om året blir jag extra berörd av dessa bilder.
Första bilden på Fabian, när han efter en halvtimmes kämpande av läkare dragit sitt första andetag.

Sen när Robert kom in till mig, (som han inte ens visste om jag levde) med Fabian och lade honom på mitt bröst.
Jag hade precis börjat få tillbaka färgen i mitt ansikte.
Jag fick berättat för mig av Robert att jag var helt vit i ansiktet och alldeles blå runt munnen när han lämnade rummet och mig.

Jag låg under tre varma filtar och frös så hela jag hoppade på grund av blodförgiftning som jag inte ens visste att jag hade.
 Gudfar Marko som hade bott hemma hos oss hela helgen, fick komma ända in i förlossningsrummet och hälsa på oss.
Lånade hans Instagram bild❤

 I morse sjöng vi för Fabian när han vaknade.
Efter frukost satte vi igång att baka och Fabian hjälpte till.

 Han diskade morötter bland annat.

 Sen tog han en välbehövligt paus på golvet med Nalle.
Man blir tydligen väldigt lång när man fyllt fyra😊
 Och lite extra busig😁


 Vi hade ingen tårta utan en massa annat gott.
 Äppelkaka, morotskaka och äppelpaj.

 I posten låg två brev till Fabian.
 Ett paket från lilla kusin Hugo.

 Och ett kort från Omtanken.

 För första gången kunde Fabian (med liite hjälp) öppna paketen själv.

 Av Rasmus fick han en snygg T-shirt.

 Farmor och farfar hade köpt en massa mat, smoothies och en toppenbra jacka i reflextyg.


 Fanny hade hittat roliga bestick.
 Tog kort på jackan med blixt, nu kommer han att synas bra ute i viner.
 Alice och Elin kommer med vattenfärger.

 Selma såg knappt var hon var 😁
Men ett hårspänne löste det problemet.

 Vi är ganska många när vi är samlade.
Robert har ju fyra syskon så dom är stor familj.
Sen jag med mina barn och barnbarn.
Vi får nästan ha två sittningar snart😁


 Fyra små söta barn på kalaset. Alldeles lagom för Fabian.
Lilla kusin Elsa kom med en hel påse smoothies i present till Fabian.




 Det har varit full fart från morgon till kväll.



 Avrundade den i myspölen med lite gos med Selma.

 Eller var det brottning kanske....


 Det blir knappt att man hinner tänka på mat såna här dagar.
Köpte en förpackning med smördeg på Hemköp för 5 kr häromdagen bara för att det var så billigt.

Gjorde en röra på lite av det som fanns hemma.
Gudars så gott det blev!!
Här kommer receptet så jag kan göra det fler gånger.

En burk färskost (utan smak)
Rökt tärnad kyckling (10:- på Hemköp)
1 halv rödlök
En halv dl hackade gröna oliver
1 tsk sambal oelek
1 tsk dijonsenap
Kryddade med paprikapulver och persilade
 Bredde ut röran på degen och strödde på lite riven ost innan jag rullade ihop den.
 Körde den i ugn 200 grader ca 15-20 minuter.

 Så makalöst gott blev det!

 Måste bara visa en till bild på jackan, en utan blixt och en med.
 Och en bättre bild på dom roliga besticken.  Kan dom få honom att börja äta själv nu tro?
Man kan ju alltid hoppas.

Vi har haft en toppenbra dag och Fabian verkar vara nöjd han med.
Att han fyllt år och att alla var här för hans skull har han inte en susning om 😊😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar