Summa sidvisningar

onsdag 12 oktober 2016

Mannens rätta plats

 Tog en skön promenad till jobbet i morse. Med ljudboken i öronen såklart.
Min sjukt spännande bok är slut och jag måste börja på en ny.
 På jobbet har en av "grabbarna" visat lite bilder på vad vi gjort under sommaren.
Det var riktigt roligt och han är en bra berättare medan han visar bilder.
Vi fick oss ett och annat gott skratt.
 Jag hade bakat lite till fikat.

Syltsnittar, havrekakor och en fantastiskt god äppelpaj.

 Så god att jag måste dela med mig receptett.

SMULPAJ MED ÄPPLE:
4-6 st äpplen
1 tsk kanel
2 msk strösocker

Smuldeg:
125 g smör
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1,5 dl strösocker
0,5 tsk salt

Servera med vaniljsås/visp eller glass.

Skala och skiva äpplena i smala klyftor och lägg i en smord form.
Strö över kanel och socker.

Blanda ihop alla ingridienser till Smuldeg och fördela över äpplena.
Grädda mitt i ugnen i 225°C i ca 20-25 minuter.
 När jag kom hem från soffan lade jag mig i kökssoffan. Kollade in min man som stod vid spisen och lagade middag.
Bruna bönor, fläsk och potatis.
Fast jag åt korv istället för fläsk.
 Nu har jag en lugn kväll i min ensamhet framför tv'n då båda grabbarna lagt sig för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar