Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2016

Härliga höstbilder och mansförkylning

 Marko åkte hem tidigt i morse.
Roberts förkylning har blivit till en riktig mansförkylning.
Han var upp i natt och och jag vaknade till av att han lät konstigt.

Liksom lite gnällande och stånkande ljud.
Fick lov att fråga varför han lät sådär?
-Men jag är ju sjuk!
Ja, va dum jag är.....en mansförkylning är INTE att leka med.
 Alice ligger hemma i feber hon också nu.
 Fabian och Selma har mest hosta och snorar.
Jag ringde Fanny och frågade om vi skulle gå ut och fota lite i alla fina höstfärger.
Det ville hon gärna så hon och Selma kom in.
 Vi mötte mormor efter vägen, hon hade varit och köpt toalettpapper.
Fabian och Selma skrattade så dom knappt fick luft när hon sprang runt i lövhögarna med sitt toapapper i högsta hugg.



 Folk stod nästan på rad för att fota just dessa träd.
Tyvärr gör sig alla färgerna inte riktigt bra på bild.

 Mormor satte toapapperet åt sidan och sprang ut i löven med Selma.







 Gillar dessa "levande" bilder på Selma.





 Fabian fick snabbt ihop en samling pinnar såklart.




 Fabians första höst som han kan gå i löven på egna ben.






 Stannade till i lekparken på vägen hem.

 Fabian fick hjälp av syrran att ta sig uppför trappen.


 Det var två mycket trötta barn som somnade bredvid varandra i vagnen sen.
 Höstklädd parkbänk.

 Vi har ett "litet" dilemma här hemma. 
Fabian tar ju alltid sin Movicol i vällingen på kvällen då det varit enda sättet att få i honom den.
Nu när han varit sjuk har han vägrat välling.
Han har inte velat ha mat heller.

Först igår lyckades jag få i honom en burk med helt slät 6-månaderspuréad mat.
Nu har han inte bajsat på två dagar och jag är rädd att han ska bli förstoppad igen.

Stackarn, det är alltid nåt krångel för honom.
Ett stort sår på hakan har han fått också.
Bara kom från ingenstans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar