Summa sidvisningar

fredag 4 mars 2016

Nu får våren ta och komma snart

Börjar bli lite less på snön nu. Idag har det snöat hela dagen.

Vi åkte ut till Fanny och Selma i morse för att Robert och Jesper skulle åka slalom.

Fabian ville såklart se tåg på tv och visst fick han väl det för sin snälla syster.
Selma som härmar Fabian i allt (och han henne) ställde sig som han bredvid honom och kollade på tågen hon med.
Vi klädde på oss och gick ut i snön och lekte innan lunch.
Selma är så himla rolig. Fabian ramlar ju hela tiden och inte kommer han upp själv så man måste hjälpa honom. Varje gång han ramlade så skrattade hon högt.
Han ramlade med ansiktet rakt i snön och fick fulla munnen i snö. Hon skrattade, han frustade lite bara och flinade när jag lyfte upp honom. Det är tur han inte är så känslig.
Vi gick runt kvarteret och så var vi in och hälsade på min gamla svägerska. Hon är alltså inte gammal utan en före detta svägerska. Hennes ena dotter och barnbarn var också där. 
Alltid lika kul att träffa dom.
Vi var väl ute lite över en timme och pulsade i snön.
När vi kom in och fått lite mat i magen var det två trötta barn som somnade ganska omgående. 
Fabian i min famn. Jag nådde inte tv-dosan så jag fick sitta och kolla på dom där j-kla tågen. Skickade en desperat bild till Fanny som var snäll och kom in och gav mig dosan.
Det är ganska sövande att ha en sovande liten varm pojke i famnen så jag slumrade till jag med.
Endast Fanny höll sig vaken :) 
Vi har haft en mysig dag tillsammans. 

Nåt som är tråkigt är att vår nytvättade fina bil är alldeles lortig igen av dom slaskiga vägarna som blev av snön som kom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar