Summa sidvisningar

fredag 18 mars 2016

Bussat, fyndat och färgat

Blev väckt i morse av ett bräkande får.
 Klockan 03:30!!

Fabian har en bok med djur som man kan trycka på knappar och höra hur dom låter. Hon kom trippande med boken och höll fingret på får knappen så det lät hela vägen från hans rum till vårt.

Robert hade redan gått upp och stod i duschen. Han började 04:15 i Sågmyra. Okristliga arbetstider....
Efter en timmes knölande i sängen så somnade Fabian till slut om och sov till sju. Lite mer rimlig tid att gå upp i.
Vi skulle åka lite buss med pappa idag så vi gjorde oss iordning för att gå till bussen.
En promenad som i vanliga fall tar runt 5 minuter tog idag 35 minuter och då fick jag bära upp honom och springa sista biten ändå :)
Det blir lite ramlingar efter vägen och så finns det ju massor att titta på och undersöka. Jag gillar det min kusin skrev idag om Fabian.
-han välkomnar våren för första gången på två ben♡
Vi åkte med stans snyggaste och trevligaste busschaufför.
Men man blir trött av att åka buss och vara ute på äventyr. Vi somnade i soffan alla tre när vi kom hem. Jag och Fabian först som synes...
Sist vi åkte med somnade vi båda två på bussen. 
Trevligt resesällskap för Robert.
Imorgon ska jag och mina (stora) tjejer åka på en liten tripp till Karlstad och gå på barnmässan.

Tror det är första gången vi gör något en hel dag tillsammans bara vi tre. 
Jag har färgat håret på kvällen och nu blir det snart läggdags. Vi ska åka tidigt imorgon. Blir ännu en utmaning för mig då jag inte har åkt iväg på några längre turer utan Robert som kört. 
Nu ska jag köra själv och leta mig fram till dit vi ska.
Har dragit "några" extra ångestsuckar idag men det ska nog gå bra.
Om förra veckans skräckutmaning med slalomen gick bra ja då ska jag nog kunna klara det mesta.


Kanske ska börja göra lördagarna till en dag då jag utmanar mig själv och övervinner min rädsla och fobi för saker jag kunnat göra utan problem tidigare.
Kan tipsa om rean på Åhléns. Det var 70% på allt på rean även fast det stod annat på lapparna. Vi fyndade en skaljacka och vantar till Fabian för under 150 kronor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar