Summa sidvisningar

torsdag 2 april 2015

Sövningen gick bra

Då kan vi bocka av ännu en jobbig händelse den här veckan.
Jag gick upp kvart i tre i natt och gjorde välling.
Väckte Fabian som inte alls var sugen på välling mitt i natten.
Han tog inte en droppe så jag fick lägga honom och han sov vidare igen.
Vid sex tiden gick Robert upp och fixade iordning allt vi skulle ha med oss.
Han bredde goda mackor och kokade kaffe.

Runt sju väckte vi Fabian och gjorde oss redo att gå upp till lasarettet.
Halv åtta skulle vi vara där.
Vi fick komma in på ett rum och vänta där. Min kusin som jobbar på avdelningen bredvid kom in och hälsade på oss.
Hämtade lite leksaker som Fabian kunde roa sig med.
Sköterskan kom in och skulle ta prover och sätta kanyl.
Vi sa att vi blivit lovade att han skulle sövas med mask och sen få kanyl efter det.
Hon ringde narkosläkaren som bekräftade det vi sagt.

Fabian fick en söt liten sjukhusrock på sig. Han tyckte den var lite konstig när han skulle gå och se sig omkring i korridoren utanför.
Han var så söt i den.
Sen blev det dags att åka upp till röntgenavdelningen.
Jag fick bära Fabian för han ville inte sitta i sjukhussängen.

Vi fick komma in omgående till narkosläkaren. Tandläkaren kom samtidigt som oss. Han är bekant med Robert och han var så snäll att när han kollat på Fabians tänder så lovade han att klippa tånaglarna på Fabian medan han sov :)
Jag fick ha Fabian i mitt knä när dom satte masken över hans mun och näsa.
Det gillade han inte och blev ledsen. Men han somnade ganska snart.
Han var alldeles avslappnad och jag fick hjälp att lägga över honom i sängen.

Då kom mina tårar. Fy vad jag grät. Så hemskt att lämna honom i andras händer sådär.
Kändes dock tryggt när tandläkaren var med där inne.
Han hade fått göra sin undersökning först och Fabians tänder såg jättefina ut.
Han hade även klippt naglarna efteråt :)

Tårarna sprutade på mig när vi satt i väntrummet.
När jag lugnat ner mig åt vi lite smörgås och drack kaffe.
Efter ungefär 40 minuter kom dom ut med Fabian.
Lilla lilla skroten♡
Vi gick upp till uppvaket med honom. Där jobbade min före detta svägerska.
Fabian vaknade till snabbt och vi fick gå ner till barnavdelningen igen.
Fabian var jättehungrig och fick i sig en flaska välling när vi kom ner.
Inom en timme efter han vaknat kunde vi gå hem igen.

Magnetröntgen hade gått bra och alla prover är tagna. Nu återstår bara väntan att få svar på allt.
Men själva sövningen gick över förväntan jämfört med förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar