Summa sidvisningar

onsdag 1 april 2015

Inför Fabians sövning

Fabian blev lite trött och uttråkad på sena eftermiddagen så han, jag och mamma gick till biblioteket en sväng.
Medan han och mamma lekte i barnhörnan så passade jag på att gå och låna lite böcker om sömnad.
Jag vill lära mig mer om att sy och lära mig sy lite svårare saker.
Har ju utökat mina kunskaper lite från att sy mössor och kuddar till barnkläder i alla fall.
Skulle vilja sy något till mig själv.

Vi har förberett oss lite inför morgondagen. Vi ska ha matsäck med oss. Vet inte hur lång tid allt tar.
Har packat ner nagelsaxen för jag tänker försöka passa på att klippa Fabians naglar medan han är sövd.
Det är omöjligt att göra det på honom annars.

Klockan 3 i natt måste jag väcka honom för att ge honom välling.
Efter det får han inte äta mer innan han ska sövas.
Vi ska vara där halv åtta och nio sövs han ner.
Den här gången är vi mer förberedda mot förra.
Nu ska han inte plågas mer än nödvändigt.  Jag hoppas vi slipper vänta i flera månader på svaren sen men det kommer vi nog få göra.

Jag har sytt en solkeps till Alice vagn på kvällen för att skingra tankarna lite.

1 kommentar:

  1. Klart du ska sy något fint till dig själv också... Du kommer att märka att det är lättare än att sy barnkläder som har små, små detaljer...

    Hoppas det ska gå bra att söva Fabian den här gången... De borde ha lärt sig något från förra gången, så att de söver med mask om de inte kan få in en venflon utan för mycket trauma...

    Kram, Karin.

    SvaraRadera