Summa sidvisningar

tisdag 28 april 2015

Bakning, sömnad och adhd

Dom senaste veckorna har jag och ett av mina barn gått på en ADHD utredning.
Idag var sista dagen och utvärdering av alla tester och prov som gjorts.
Det visar sig att mina misstankar jag haft i flera år tillbaka stämde.
Det blir ett läkarbesök innan diagnosen Adhd finns på papper.

Psykologen som gjorde alla tester var förvånad över att vi inte fått hjälp för länge sen då hela skolgången sen första klass har varit problem.
Att känna sig udda och alltid ligga efter alla andra i klassen är inget man ska behöva göra som barn.
Nu ska jag inte gå och tänka varför vi inte tagit tag i det tidigare. Det har varit av en rad olika anledningar.
Bättre sent än aldrig och nu får vi rätt hjälp.

Fabian han briljerar med sina framsteg.
Han och jag har bakat citronkladdkaka och pizzabullar idag.
Han som aldrig vill stoppa något i munnen smakade på både smeten till kakan och tomatsåsen till pizzan.
Mmm sa han när han stoppade det i munnen så det måste ha smakat bra även i hans mun :)
Citronkladdkakan blev magiskt God!

Pizzabullarna gjorde jag på ett lättare vis. Istället för att göra en vetedeg som ska jäsa i omgångar hit och dit så köpte jag en förpackning med färdig deg och sås i.
Bara att rulla ut på plåten, på med fyllning, rulla ihop och skära i bitar sen in i ugnen.
Så enkelt och så gott!

Något som inte alls var lika enkelt var dom små tossorna jag sydde till Selma.
Herregud innan jag kom på hur allt skulle vara.
Men dom blev rätt söta när dom blev klara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar