Summa sidvisningar

torsdag 16 april 2015

Förvirrad var bara förnamnet

Det är lite mycket nu.
Min hjärna är överfull och jag glömmer allt. Då menar jag verkligen ALLT!!
Jag skäms och jag blir så förbaskat trött på mig själv.
Särskilt när andra blir drabbade och lidande för min glömskhet.

Igår ringde dom från Dialogen. Vi skulle ha varit där då.
Jag hade skrivit upp tiden på schemat jag fick på jobbet.
Har lagt schemat på ett sånt bra ställe att jag inte hittade det.
Fick för mig att det var på fredag vi skulle dit.
Men så var det ju tydligen inte, borde ju ha ringt och hört men det glömde jag såklart också av.

Idag på jobbet fick jag ett nytt schema utskrivet.
Där såg jag att jag skulle ha jobbat igår och varit ledig imorgon och inte tvärs om.
Jag var ju hemma igår och ska jobba imorgon....

Vi kom då ihåg att gå upp till BUP i morse. När jag satt där och fyllde i en massa papper så fick jag ett meddelande från en tjej som jag bestämt träff med hemma hos oss idag.
Det hade jag såklart också glömt bort. Så där var hon hemma hos mig och jag satt på BUP.
SUCK!!!

Imorgon börjar jag jobba tidigt. Sen blir det ett besök på BUP igen och efter det ett möte på Dialogen.
Jag hoppas jag kommer ihåg allt i rätt ordning.
Det är riktigt jobbigt att vara såhär glömsk och förvirrad.
Jag skäms, det blir fruktansvärt pinsamt.
Folk måste ju tro att jag driver med dom och glömmer allt med flit.

Sydde ett par dynor till dubbelvagnen på kvällen. Ska sy matchande solkepsar till sen också.
Det är tur jag kommer ihåg hur man syr i alla fall.
Nu väntar sängen.
Natti natti♡

10 kommentarer:

  1. Om det är till någon tröst så är jag precis likadan. Annonsbladet ringde igår för att kolla om vår annons var ok, jag svarade då att jag har ju ett helt dygn på mig till då svar skulle ges före tors kl 12. Hade nyss ringt min syster då jag mejlat annonsen och ville ha lite hjälp att sätta texten, sa till henne att det är ingen panik. När hon från annonsbladet upplyser mig om att det ÄR tors så blir jag jätte förvånad då min hjärna bara är på ons.... tidningen skulle på tryck en kvart senare ;) Man kan skratta men det är också rätt otäckt att inte vara med fast man tror det. Kram på dig <3 Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor tröst att jag inte är ensam :)
      Även om det blir pinsamt ibland så kan jag inte låta bli att skratta åt det. Börjar nästan bli komiskt när det händer titt som tätt :)

      Radera
  2. har du en smartphone? Lägg in allt där (i kalendern) och även en påminnelse. Det funkar jätte bra. Då har du allt samlat på ett ställe. Du kan även styra hur långt innan du vill ha påminnelsen. Lycka TIll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får börja göra det. Tycker det ser oartigt ut att sitta och skriva med mobilen men det är väl ingen skillnad mot att skriva i en vanlig kalender :)
      Tack!

      Radera
    2. Hoppas det funkar, jag hade själv problem då jag hade en vanlig fickalmanacka, sedan en famije hemma. problemet var att jag glömde titta i dom:-) med påminnelse i mobilen så blir du "väckt". lycka till och ha så bra

      Radera
  3. ... men skärp dig nu!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså är det så enkelt bara!! Men då så. Tack för goda råd och trevlig helg

      Radera
  4. Din glömska påminner om min syster som också glömmer lätt... Hon har väl aldrig varit på välorganiserad direkt men hon tycker att det blev mycket sämre efter en bilolycka hon var med om. Den var ganska våldsam men hon klarade sig helskinnad. Dock har hennes minne blivit sämre och hon har fått reda på att det kan bli så efter en traumatisk händelse... Även om du inte har varit med om en olycka, så har du ju fått andra prövningar och påfrestningar de senaste 2 åren... Kommer man till en gräns, så protesterar nog kroppen på något sätt. I ditt fall kanske det är minnet som tar en liten semester... Du ska se att det ordnar sig till slut. Att använda din smartphone som hjälpmedel låter som ett klokt förslag. Trevlig helg! Kram, Karin.

    SvaraRadera
  5. En vuxen människa brukar kunna lista ut nåt för att komma ihåg möten osv oavsett om det är med en smartphone, kalender, rosett på fingret eller vad det nu kan vara.. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Ja du "Anonym" - en rosett på fingret hjälper helt säkert när kommunikationen mellan hjärncellerna är kaotiska!!! I rest my case!!!

    SvaraRadera