Summa sidvisningar

torsdag 19 mars 2015

Ny symaskin och habiliteringsbesök

Robert och Fabian gjorde mig sällskap i morse till Smedjan där jag ska arbetsträna.
Personalen där är otroligt gullig och trevlig.
Det underlättar ju verkligen.

Dom skulle även komma och möta mig när jag slutat.
Då kom dom i bil och vi köpte med oss mat hem.
När vi skulle gå ur bilen sa Robert åt mig att ta några blöjpaket som låg i skuffen.
När jag öppnar skuffen så är det första jag ser en ny overlock symaskin som står där!
Han och Fabian hade varit och köpt mig en alldeles ny symaskin!!
Alltså jag har väl världens mest omtänksamma, kärleksfulla och underbara man som man kan tänka sig ♡
Nu måste jag bara försöka att lära mig hur den fungerar :)

Robert hade sagt till mannen som har symaskinsbutiken att jag syr väldigt mycket och så hade han visat Mepsen som Fabian hade på sig.
Jag hade fått beröm för den och mannen hade sagt att den var riktigt bra sydd och att det gick inte att få den mer perfekt sydd på en overlock ens.
Det var ett bra betyg.
Jag fick en ny jättebra sax med på köpet samt lite nålar till maskinen.

Vi har varit till habiliteringen idag på eftermiddagen.
Där var en massa nya fina saker i väntrummet.
Det struntade väl Fabian i och dök rakt ner i tåglådan.
Vi pratade om olika grader av utvecklingsstörning.
Det finns grav och lindrig utvecklingsstörning. Fabian ligger i mitten.
Dom skulle kolla upp om proverna som ska tas och läggas ut i genbanken.
Det är tre månader sen vi träffade genetikern och än har inte ens några prover tagits.
Dom skulle även prata med sjukgymnasten om rullstol och ortoser till Fabians fötter.

Nästa vecka ska vi göra ett nytt försök att ta oss till förskolan Hästberg.
Sist blev Fabian sjuk när vi skulle dit. Vi ska ha med oss Fabians rollator när vi ska dit så han kan springa runt där lite.

På kvällen kom mamma hit och lekte med Fabian och badade honom.
Jag sydde lite fina kläder under tiden.
Dock inte med den nya maskinen.
Hon hjälpte mig att röja lite i mitt syrum så vi kunde plocka upp nya maskinen.
Nu måste jag skaffa ett större sybord så jag får plats med båda symaskinerna där.

När Fabian somnat och mamma gick hem så slog jag mig ner i soffan med en skål hallon och melon som tv-godis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar