Summa sidvisningar

fredag 27 februari 2015

Shopping och promenaddag

I morse fick jag ligga och vänta på att Robert och Fabian skulle vakna.
Trodde nästan ett tag att vi skulle missa frukosten.
Halv nio vaknade Fabian så vi hann ner.
Finns det nåt godare än hotellfrukost?

Fabian gör ju sina behov på pottan. Nu har vi köpt en sån där ring man kan lägga på vanliga toaletten istället. Den tar lite mindre plats att ha med sig.
I morse bajsade Fabian för första gången på toan. Mycket bra av honom.

Efter frukosten tog vi bilen till centrum, vi parkerade utanför Sophiahemmet och gick därifrån till centrum.
Vi börjar hitta riktigt bra här i Stockholm nu faktiskt, det är skoj.
Vi hade inte planerat vår dag riktigt. Hade väl tänkt att gå på museum och sånt.
Men det blev shopping istället.
Shopping och en massa promenerande.
Vi har nog med all säkerhet gått nån mil idag, minst.

Älskar att strosa runt i gamla stan. Så himla mysigt med alla smala gränder där,
små trånga butiker och caféer.
Vi kollade runt kring slottet sen skulle vi traska tillbaka mot bilen igen.
Blev nån paus efter vägen så Fabian fick är blöja, nåt i magen och vi en kaffe.
Tog sån tid på oss att vi hann bli hungriga igen.

Åt världens godaste mat på ett ställe som heter Vapiano.
Dom lagade iordning maten medan man väntade.
Ja det var verkligen en smakupplevelse.

När vi kom tillbaka till hotellet så fick vi besök av Fabians gudmor Elin.
Vi firade Sveriges silver med en öl i foajén :)

Nu blir det sova och vila kroppen efter allt promenerande.
Robert har jätteont i sina ljumskbråck och jag i min gamla tantrygg.

Imorgon ska vi i alla fall spana in lite museum!
God natt♡

2 kommentarer:

  1. Åh, Vapiano!! Jag älskar deras pasta!!! Pollo Picante är min favorit!! Nam, nam!! :-) Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag kolla in din favorit idag! Vi ska nämligen dit idag igen :-)

      Radera