Summa sidvisningar

onsdag 4 februari 2015

Nya framsteg för Fabian

På senaste tiden så har Fabian velat gå allt mer.
Igår gick vi runt runt och jagade varandra runt kök och vardagsrum.
Jag gick med Fabian och Robert med Alice.
Det tyckte dom var roligt.
Det märks i Fabians ben att han använt dom mer på slutet.
Han är lite starkare i benen.

I morse stod han mot fotpallen helt av sig själv utan att jag höll i honom.
Det har aldrig hänt förut.
Då har han hållt fast i mig eller satt sig ner om jag släppt honom.
Men i morse stod han en kort stund helt av sig själv.
Man blir glad i hela kroppen när det kommer något nytt.

Han hade skor på sig när vi skulle gå ut också.
Först flyttade han inte fötterna alls utan jag fick som knuffa fram dom med mina fötter för att han skulle gå.
Sen klarade han av att gå nån meter med skorna på sig också.
Riktigt bra gjort av honom.
Höger fot hänger inte med riktigt, den vinklar sig inåt och släpar lite efter.

Här hemma skyndar vi långsamt.
Jag tycker även att han har blivit så duktig på att förstå när man pratar med honom.
Om man säger att han ska hämta vissa saker så gör han det.
Han kan även göra sig förstådd bättre.
Vill han gå ut hasar han sig ut i hallen och pekar på sin vagn och sina kläder.
När man går med honom här hemma så går han till sin stol i köket och visar att han vill sitta där.

Han är en sån klok och duktig liten kille ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar