Summa sidvisningar

söndag 1 februari 2015

Feber avslutade denna underbara dag

Fabian vaknade sju i morse. Efter en stunds lek i myspölen med alla bollar så somnade han om ett par timmar.
Robert åkte till Karlstad på hockey med några kompisar i morse.
Det är ju hans årliga dag då han är frisläppt hemifrån och får umgås med vänner.

Jag och Fabian åkte till Grycksbo och hämtade Fanny och Selma när han hade sovit klart, ätit och bajsat på pottan.
Fanny satt inklämd i baksätet mellan barnstolarna på vägen hem.
Det ser lite ut i vårt baksäte som det gjorde för en sådär 18 år sedan.
Då var det också smockat med bilstolar i bilen.
Bara det att då var alla barnen mina egna.

När vi kom hem kom Elin hit med Alice.
Har verkligen haft en toppenbra dag idag.
Fått rå om båda mina barnbarn hemma.
Alice ville också sitta i mitt knä när jag hade Selma. Det fick hon såklart och hon klappade så försiktigt på lilla kusinen.

Även mamma/mormor/gammelmormor har gjort oss sällskap.
Vi var till O'learys och åt med alla småttingar.
Dom två minsta sov genom hela middagen men Fabian var vaken och höll låda.
När vi kom hem somnade han och småtjejerna vaknade.

Körde hem Alice framåt kvällen.
Fabian somnade gott efter allt bus och lek under dagen.
Selma var lite småknölig en kort stund men somnade i min famn efter att jag vaggat henne lite.
Sov en liten stund sen fick hon mat och somnade skönt igen.
Jag och Fanny satt och pratade om när dom var små.
Vilka rutiner vi hade då och vad hon kom ihåg.

När vi började prata på att gå och lägga oss så vaknade Fabian.
Han var het som en kamin.
Tog tempen som visade 40 C°.
Så himla typiskt.
När Alice skulle sova här förut då fick han magsjuka.
Nu när Fanny och Selma sover här då får han feber.
Skrev till Robert och berättade att Fabian fått feber.
Han som nu gått ner på stan med sina vänner sa att han skulle komma hem.
Men jag sa till honom att det gick bra och att han skulle passa på att ha kul ikväll när han var frisläppt från hemmet.
Nu är det ett år till nästa gång.

Fabian fick en Alvedon supp, tog av honom pyjamasen så han blev lite svalare.
Han åt lite välling sen somnade han om i sin säng.
Vi får se hur han mår i morgon.
Nu ska jag försöka sova lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar