Summa sidvisningar

fredag 11 juli 2014

Solsting??

Jag och Fabian kom ut på promenad i morse strax före kl 8. Då var det 20 grader ute.
Vi gick varken speciellt långt eller fort.
När vi kom hem hade Robert gjort iordning en god omelett till mig.
Och så hade han börjat packa det vi skulle ha med oss till Rättvik. Vi skulle göra sällskap med hans föräldrar där och lilla Elsa.

Fabian somnade efter en skål gröt efter promenaden och sov ett par timmar innan vi kom iväg.
Uv-tältet med bassäng till var verkligen en hit. Där satt han nöjd med ett par hinkar vatten och plaskade.
Ända tills Elsa hoppade i då ville han ur :)
Det var lite molnigt men när solen kom fram stekte det på rejält.

Jag satt i linnet länge. Hade bikinin under.
Hatar verkligen att klä av mig när det är massor med folk runtomkring.
Till slut var jag så varm så jag var tvungen.
Vi skulle gå ner och plaska med Fabian i Siljan lite. Han var ju redan svalkad av sin bassäng.
Ställde ner honom i vattnet och tog honom i händerna.
Han bara gick rakt ut i sjön. Inte ett tecken på att det var kallt. Helt orädd, gick och gick tills han hade vatten upp till bröstkorgen. Var första gången han badade i en sjö på riktigt.
Han verkligen älskade det. Han skrattade högt när man körde runt honom i vattnet och Robert hissade upp honom i luften.
Jag som blivit badkruka doppade mig faktiskt före Robert. Har aldrig hänt förut.
Gick upp när vi började hacka tänder. Var riktigt skönt i vattnet när man väl kommit i.
Robert gick och köpte Rättviksglass åt mig.
När jag ätit upp den fick jag så fruktansvärt ont i magen. Vi var som tur va på väg hem då. Satt helt tyst i bilen hem. Hade så ont att jag inte kunde prata, så ont att jag fick rysningar så håret stod rakt ut på kroppen.

Gick på toa när vi kom hem men det blev inget och jag kunde inte ens stå rakt för det gjorde så ont.
Har druckit jättedåligt under dagen.
Har legat i soffan med magsmärtor och frös under två filtar.
Fått i mig lite mat och tagit två Alvedon och nu börjar jag svettas som en gris istället. Kan det vara en släng av solsting tro?
Magen ömmar lite fortfarande men känns betydligt bättre.

Tog massor med kort med systemkameran men har inte orkat lägga in dom på datorn.
Så jäkla typiskt! Roberts första semesterdag och jag blir dålig :(
Hoppas det är bra imorgon för då ska nämligen mamma vara barnvakt och vi ska ut och äta och ta ett glas vin....

2 kommentarer:

  1. Om man är varm i kroppen och äter/dricker för kallt så får kroppen en sån chock att man lätt får ont i magen/tarmarna. Därför är det bäst att äta och dricka rumstempererat när man är varm :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur jag har kloka barn i alla fall :)
      Måste ha varit därför då. Fick svinont och kände mig febrig i flera timmar. Nu känns det något bättre. Puss o kram älskar dig ♡

      Radera