Summa sidvisningar

lördag 5 juli 2014

Äntligen sommar

Hade tänkt att jag skulle ta en promenad själv i morse och gå och lyssna på en pod.
Nu fick jag sällskap av Fabian ändå. Han hade somnat till men vaknade efter en kort stund och var jätteledsen.
Ville absolut inte ligga i sin säng men var jättetrött.
Då tog jag honom med på min promenad och lade honom i vagnen. Han sov innan vi hunnit ut till Svärdsjögatan.
Gick i en timme och sov hela vägen. Det var riktigt varmt ute trots att vi var ute rätt tidigt.

När vi kom hem hade Robert hängt tvätten och packat en väska.
Vi skulle åka och hälsa på hos Roberts kusin och hans föräldrar i deras sommarstuga.
Vilket toppenställe,  precis vid vattnet. Vi kunde inte vara kvar  så länge för Fabian var inte riktigt nöjd. Tror det blev lite jobbigt med värmen åt honom plus att han var trött.

Han somnade i bilen nästan på en gång när vi skulle åka hem.
Åkte genom Svärdsjö på hemvägen. Där var det smockat med folk. Lasse Berghagen skulle ha allsång där.
En del, jag vet inte om man ska kalla dom ekonomiska eller snåla, dom satte i alla fall på andra sidan vägen och tittade helt gratis :)
Stannade till på Ica Maxi på vägen hem och köpte lite lördagsgott.  Slog på stort med en kall öl till maten.

Skulle köpa schampo med balsam till Fabian då han börjar få så långt hår och hans lockar inte är det lättaste att borsta ur.
Det enda som fanns var en rosa flaska med en prinsessa på.
Så nu har han en sån och luktar jordgubbar i håret :)

2 kommentarer:

  1. Rekommenderar att du köper en tangle brush från rusta, kostar 50kr. Reder ut tovor utan att luvas, den ser lite rolig ut men den fungerar. Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag aldrig hört talas om! Tack för tips ska kollas upp! :-)

      Radera