Summa sidvisningar

lördag 19 juli 2014

Bildbomb från vår vecka i Leksand

 Första kvällen började med ösregn. Det blåste och regnade åt alla håll.

 Dagen efter började bättre, då sken solen på oss och Fabian kunde bada i sin bassäng med uv-tält.
 Han skulle kunna bada hur långe som helst.
 Idag när vi kom hem från Leksand mötte vi på vår granne som bor mitt emot oss. Hon undrade om vi hade tid en stund. Klart vi hade det. Hon gick in till sig och kom ut med ett paket till Fabian. Han fick två fina badankor av henne. Han blev jätteglad och sken som en sol med hela ansiktet :) Dom är så himla trevliga. När vi flyttade hit välkomnade dom oss med en blomma.

 Vi kunde knappast klaga på utsikten från vår stuga.
 Grillhinken skötte sitt jobb och vi grillade två kvällar.
 Fabian gjorde konster och satte burkarna på fötterna :)


 Älskar hans fina hår



 Åker man mellan Leksand och Rättvik måste man åka genom Tällberg. Det är makalöst vackert där och utsikten är milsvid.




 Mina fina pojkar


 Det blev ytterligare en kväll med en rejäl regnskur. Som tur var gick dom över lika snabbt som dom kom så blev det fint igen.

 Det här paret hade inte turen att vara inne som vi när regnet kom...
 Min snygga underbara man. Skulle inte klara en dag utan honom. Han är verkligen min klippa. Ibland känner jag panikångesten komma över mig och jag beter mig som ett barn. Kan inte rå för det. Önskar verkligen att det kunde försvinna. Jag är glömsk, vimsig och snurrig men han har överseende med allt.

Myskvällar med ost och ett glas vin hör semestern till



 Spanar ut över Siljan.


 Trädgården i Hildasholm var något utöver det vanliga.

 Hade kunnat gå där hur länge som helst.
 Mysiga stigar att gå på mellan dom olika trädgårdarna.

 Har var Fabian alldeles nyvaken och inte fullt samarbetsvillig att ta ut sin napp. Vi brukar alltid ta den när han vaknat. Den ska vara en tröst och sovgrej och inget man går och har i munnen hela tiden tycker vi. Men ibland tycker inte Fabian riktigt lika som oss. Oftast tar han ut den och ger den till oss direkt han vaknat.



 Vackra liljor


Konstverk i ett omkullfallet träd.















Från Hildasholm

Mot Hildasholm


 Efter trädgårdsbesöket var det skönt med ett bad i poolen.Fabian tjuter av lycka i vattnet.


 Han var så rolig, jag fick absolut inte hålla honom i vattnet. Han riktigt knuffade bort mig och skulle vara hos pappa hela tiden.





 Badade så läpparna blev blå men ville helst inte alls gå upp. Blev glad av att bygga torn med burkarna också :)

Sötaste små lockarna

Försöker stjäla kameran


 Fabian tycker om sin farfar, han blir så glad när han ser han.



 Såhär glad och busig blir man när man fått fart på magen igen. Han var ordentligt förstoppad lilla skrutten. Han bajsade ur sig hur mycket som helst när det väl satte igång. Hur så mycket kan få plats i en sån liten mage kan man verkligen undra. Måste ju göra jätteont, ändå säger han inget. Egentligen skulle vi ha åkt hem imorgon. Men när det blev knas med lilla magen bestämde vi oss för att åka hem idag istället. I morse bajsade han ner sig helt så vi valde att packa ihop och åka hem och tvätta allt.
Nu ska det bli skönt att krypa ner i egna sängen. 
Natti natti

3 kommentarer:

  1. Åh, så fina bilder från platser jag älskar så mycket!!! Känner igen varje vy. Det är så otroligt vackert där!! Hildasholm är så fint. Man hittar alltid något nytt att titta på när man är där. Hoppas att resten av sommaren blir lika fin!!

    Finns det någon möjlighet att Fabian kan få träna i vatten året om?? Har habiliteringen eller sjukgymnastiken möjlighet att hjälpa er med det? Han verkar ju älska att vara i vatten och det är ju en sådan bra och omväxlande träningsform för hans svaga muskler. Kanske en idé att tänka på... :-) Kram, Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Ja visst är det vackert! Vi står faktiskt i kö om att få börja på badet på habiliteringen i höst med Fabian så jag hoppas vi får plats :-)
      Kram!

      Radera
    2. Jag hoppas verkligen att ni ska få en plats. Jag ska hålla alla tummar jag har!!! :-) Karin S.

      Radera