Summa sidvisningar

torsdag 24 juli 2014

Att bara vara

 Fabian sover och jag har kollat recept på olika smoothies jag kan göra åt honom så han får i sig vätska nu när det är så varma dagar.
 Har lagt över bilder från systemkameran och fastnade här. Såna underbara dagar vi haft. Att bara kunna vara. Inga som glor och pekar eller fäller kommentarer som inte går att undgå och höra.
 Kunna gå i bikini och shorts och bara slappna av och få se ut som man gör. Att folk är så fräcka sårar mer än dom kan tro. Livet är inte en dans på rosor hela tiden, de senaste två åren har mest varit en ständig kamp. Mot vikt och sjukdomar, fysiskt som psykiskt. Men vi är en underbar familj. Vi har så kul tillsammans allihopa. Stöttar och pratar med varandra om allt och hjälps åt.
 Älskade fina Felix var mer i vattnet än på land. När han var på land stod han och fiskade istället.

 Älskade fina Fanny som börjar få en liten kula på magen. I mitten på augusti ska dom göra ultraljud.

 Så tacksam för att vi fick vara i kusinernas paradis ett par dagar. Slippa undan all stress och måsten. Inte behöva hämta någon post, betala räkningar eller sjukhusbesök. Bara vara...





 Fannys Jesper fann tre nya vänner i Rog som följde honom hack i häl :)

 Min älskade man, min klippa, min livskamrat. Han tillbringade mycket tid att bara sitta nere vid vattnet. Jag önskar jag kunde läsa lite av hans tankar när han satt där och funderade. Jag är så lyckligt lottad som fick just honom till min make och att just vi fick världens finaste lilla pojke. Det är inte bara i mitt huvud det snurrar mycket tankar. Jag är så stolt över min man, mina barn och familj. Vi är ett bra team <3




Vet inte vad det här är för djur. Det simmade förbi bryggan när vi satt uppe på altanen och tittade ut över vattnet.



Det var inte bara sol och bad!

Fabian och hans älskade mormor


Felix

 Kan man bli annat än lugn av det här. Bara av att se på bilden får man ett lugn i kroppen


Felix abborre

Härlig Lurudden. När vi först kom in på gården fick jag en klump i halsen. Kändes lite konstigt att vara i Manne och Benkes stuga när dom inte finns längre. Man nästan kunde känna deras närvaro där ändå.


Kvälls vy

Morgon vy


 Enormt klart vatten i Rogsjön, så klart att jag lyckades fota en kräfta som klättrade nere bland stenarna.




5 kommentarer:

  1. Kära snälla Catrine ,jag grät när jag läste detta idag ,känner igen så väll att det ä skönt att slippa ögonen på sig o kommentarer,,,har också med viktkampen att göra ,fick en samtal av Dennis av Biggest loser ,har anmält mig o hon ringde,få se om hon ringer igen för en intervjuw men kommer säker o tackar nej till det,orkar inte att alla följer o kommentarer om sin vikt ,det ä som du säger ,livet går upp o ner o inte träna 6 t om dagen ,men har ett liv också,har börjat med livsändring på normalt nivå o det känns bättre ,som sagt ,men har tur som har en underbar man brevid sig som förstår allt ,kan nästan höra vad Robert tänker??,att har problem med vikt är ett stor sorg ,men det ta så otroligt mycket energi av en o om man har kära som behöver en då ä det inte lätt,kram till er o hälsa Robert !!han ä inte ensam o hjärtat är det viktigaste man har ,kroppen ä bara en skal,men klart man mår bättre när man väga mindre o det vet vi bäst av allt ,vi är experten på vad vi behöver göra o inte ,men vi ä bara människor också....det kommer o blir bättre när Fabbe har fått rätt hjälp och allt faller på plats,det är eran kärlek som gör att ni orkar och ni är underbara,va stark nu o njut av dessa sköna stunder ,för det gör jag med ,skit i dom andra ...jag vet,det ä inte lätt men riktiga vänner o snälla människor säger ingen kommentarer som ä negative ,,,det ä bara dom som tror dom vet bäst ,,,tror dom ja ,kraaam igen o lev livet ,underbara ni ,puss o kram från en käring som jag som skiter i negative krafter o ta bara emot glädje o positive själer ,och ni är en av dom ,,,ni är underbara familj ,kraaaamm från mig o min man <3 <3 <3 (o barnen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ♡ att vara med i BL var både på gott och ont. Han fick upp ögonen på hur kul det är med träning och att röra sig. Det mindre roliga är att han blev offentlig och har allas ögon på sig. Allt blir inte som det borde alla gånger men det gäller att inte ge upp. Man får försöka stänga av ögon och öron för blickar och kommentarer och suga åt sig av positiva kommentarer istället ♡ kram och kämpa på du med♡

      Radera
  2. Vilket fantastiskt ställe dina kusiner har!! Inte svårt att förstå att ni trivs där! Vad jag däremot INTE kan förstå, är att folk kommer med elaka kommentarer!!! Det gör mig så ARG!!! Det visar bara hur ointelligenta och onda de är rakt igenom!! Hur kan man sjunka så lågt?? Man ska inte bry sig om sådana människor men man är ju ingen maskin - klart det sårar långt inne i hjärteroten... Men som sagt, de är genomkorkade - det är inte ni, så ni vinner "kampen"!!!

    Får du chansen att ställa någon mot väggen så säg så här: Kändes det skönt för dig att säga så där? Gjorde det dig glad att få såra en annan?? Naiv som jag är, så tror jag att folk vill må bra och då gör och säger man saker som ska få en att må bra. Om man blir glad av att såra andra, ja, då har man allvarliga problem. Det finns diagnoser för sådant!! Kram, Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett riktigt paradis dom har. Jag önskar jag kunde vara lite tuff ibland och ryta ifrån. Minns en sommar, det var innan BL. Vi var vid Lugnet och badade med några kompisar. Robert satt hos dom och jag gick och skulle köpa glass. När jag stod där i kön satt två tjejer som jag antar var personliga assistenter. Dom satt med en tjej i rullstol och hjälpte henne. Rätt som det är pekar en av dom mot Robert och säger: Kolla magen på han som sitter där borta!!!
      Jag ville bara vråla att han med magen är min man!!
      Istället fick jag en klump i magen av ilska och sa inget alls...
      Kram på dig Karin ♡

      Radera
    2. Du skulle ha gått raka vägen fram till Robert, kysst honom länge och intensivt... Sedan stirrat på tjejerna tills de vek undan med blickan av skam... Jag hatar mobbare!! De måste man få tyst på även om det är svårt. Dumma människor är svåra att nå fram till... Kram, Karin S <3

      Radera