Summa sidvisningar

tisdag 26 mars 2019

Träning, planering och lite goda recept

 I måndags morse möttes jag och Robert utvilade i köket redan kl 06.
Jag vet inte när det hände sist.
Vi tittade chockat på varandra, så smög vi till Fabia s rum och tittade in där.
Där låg han och sov så sött med dockan bredvid sig.
En hel natts sömn!
På eget rum!

Jag minns inte när det hände sist.
Vi hade båda vaknat i 5 tiden och inte kunnat somna om utan gick upp.
Vi sover fortfarande varannan natt med Fabian som alltid kommer in på natten.

Jag som sov på vårat sovrum hade sovit bra fast Fabian inte kommit in.
Blir annars oftast om han sover längre på sitt rum att man vaknar och undrar var han är och när han ska komma tassande in med famnen full i saker😊
 När vi alla var så utvilade och pappa gått till jobbet så körde jag och Fabian ett träningspass hemma.
 Han hämtar alltid sina pallar och kör lite balansträning med hinderbana 😀
Han är så himla duktig!
På söndag dag ska vi till Bjursås så Fabian får testa att vara med på gymnastik där.
Jag tror han skulle gilla det.
 Själv körde jag en timme styrka så benen skakade när jag var klar.
 Gjorde ett så gott mellanmål vi åt efter träningen.
Stekta äpplen med kanel och vaniljkvarg till det, hade lite solrosfrön till och det smakade som en god efterrätt!
 Skrivit veckans matsedel och så har vi gjort en månadshandling.
Vi gör en stor handling i månaden sen kompliterar vi med färskvaror i veckorna som behövs.

 Med den här fina och bra köksön blir ju köket roligare att vara i och laga mat.
Bänkytan fördubblades med den.
 Idag gjorde vi en god fiskgryta på lax med pressad potatis till.
Gjorde en sås på 1 dl vatten
2 1/2 dl milda mat extra 4%
2 1/2 msk hummerfond
2 tsk dijonsenap

Lät den sjuda en stund sen hade jag i tärnad lax och lät den sjuda med i 10 minuter.
Hade sen i hackad dill och röd stenbitsrom.
Pressade potatisen och åt med sockerärtor.
Blev riktigt gott!

På kvällen tog jag en promenad medan grabbarna kollade på hockey.
Tränade både hemma igår och körde sen intervaller på gymmet på kvällen medan Robert tränade styrka.

Så det blev lugnt med träning idag för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar