Summa sidvisningar

onsdag 6 mars 2019

Tänk så hjärnan kan ställa till det

 Idag har jag bakat dom fantastiskt goda päronbiskvierna på jobbet igen.
Det tar nästan en hel förmiddag och lite till att göra dom.
Men så värt allt jobb och pyssel!

Jag kan inte äta några andra biskvier än dessa, men ska testa att göra citronbiskvier nån gång också.
 Hade inte tänkt springa idag då jag har lite träningsvärk och är rätt stel i benen efter passet hemma igår.
 Men lusten kom plötsligt över mig och jag gav mig ut på en tur.
Trots mörka kläder så syns jag rätt bra ute ändå.
Jag älskar kläder med reflex på!
Så himla praktiskt!
 Lite drygt 6 km blev det och ganska mycket uppförsbackar så benen känns inte lättare nu direkt😄

 Fabian hade bestämt sig för att sova i myspölen och så fick det bli.
Han bäddade ner sig med stornallen och dockan och somnade sött.
Är dock inte det lättaste att få upp honom därifrån sen och bära in han till sin säng❤🙂

Jag och Robert har nog inte sovit i samma rum på säkert ett halvår nu.
Vi har verkligen världens skönaste säng i vårt sovrum.
Men det har gått så långt att vi båda har svårt att sova där.
Det blir trots att Fabian sover aningens bättre tack vare medicinen att vi inte kan slappna av riktigt.

Man ligger liksom och väntar på att han ska komma in.
Han kommer oftast in runt 3-4 tiden, ibland tidigare.
Oftast somnar han om, ibland inte....
Och han ska ligga tätt, tätt.
Så nära att man knappt får luft och kan andas.
Jag har lite svårt att somna om då...
Men han är ju bara för go när han lägger armen om en och själv somnar om❤

När vi har vår natt ensam i syrummet sover vi oftast hur bra som helst.
Kan slappna av på ett helt annat sätt där inne när man vet att han inte kommer in dit och man får sova ostörd.
Ändå är inte den sängen lika skön och bekväm.
Men nog är det väl märkligt hur hjärnan kan ställa till det för en?

I natt är det min "tur" med en orolig natts sömn.
 Tog mig en skål med frukt när jag kom hem efter löprundan .
Imorgon ska jag grädda pannkakor till 12 personer på jobbet.
Det kan behövas lite sömn innan för att ladda upp inför pannkaksstekningen, så god natt och sov så gott❤🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar