Summa sidvisningar

tisdag 5 mars 2019

En ny favorit!


 Igår var mina småtjejer hemma hos oss, dom går i mormors fotspår när det gäller träning😄💪

 Pannkaksfrukost beställdes och som mormor så fixar man såklart det.

 Sen lekte dom, Selma var mamma och bäddade ner Lovis och Fabian i sängen.
 Sen lade hon sig själv bredvid dom❤🙂
Det där är den busigaste trion nånsin 😅
Herregud vad dom kan röva till det!!
Såg ut som en orkan dragit igenom hemmet innan dom små söta flickorna åkte hem😅😍
 Fabian som inte är riktigt kry slocknade så mysigt i min famn när tjejerna åkt.
 Middagen blev en riktig låg pointsare i viktväktarmått mätt, och fantastiskt god!
Kycklingfilé med grönsaksris och tzatziki.
 När middagen sjunkit gav jag mig ut och körde intervaller två varv runt Tisken.

 Idag har det ju varit fettisdag och jag hade bestämt mig för att försöka baka semmelwraps på jobbet.
Har aldrig varken smakat eller bakat dom förut.
Men har fått för mig att dom är väldigt goda.
 Så idag blev det semmelwraps till kaffet för mina gäster på jobbet.
 Alltså herregud så vansinnigt goda dom Blev!
Kommer aldrig baka vanliga semlor igen.
Jag tycker Det blir lite mycket bulle i dom och dom blir lite mastiga att äta.
Dom här blev perfekt storlek och lagom av allt, så himla goda!
 Jag hade dock garderat mig med att köpa en semmeltårta ifall dom inte skulle bli bra.
Men dom blev klart godkända.
 Jag hittade ett recept på nätet som jag gjorde om lite.
Dom var inte alls svåra att göra så ni borde verkligen testa🙂
På kvällen blev det 40 minuter styrka hemma.
Men semmelwrapen åt jag med gott samvete, man får inte vara för hård mot sig själv.
Då är det lätt att man tröttnar och lägger av.
Man måste ha en balans på allt och att hitta den balansen är inte lätt alla gånger.
Men nu tycker jag mig ha hittat den👍🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar