Summa sidvisningar

söndag 3 mars 2019

Fabians första biobesök och korkade föräldrar

 Fabian kom in till mig kl 04, han somnade om men jag kunde omöjligt somna om.
Efter en timme gav jag upp och gick upp och satte på kaffe.

Sen låg jag i soffan och väntade i flera timmar på att vasaloppet skulle börja.

Det kan inte ha varit något roligt före att åka i idag för skidåkarna.
Snön vräkte ner och spåren syntes knappt.
 Jag gjorde mig en omelett till brunch.
 Alice, Selma och Fanny kom på förmiddagen och till dom gräddade jag pannkakor innan vi skulle gå på bio.
 Det var Fabians första biobesök och det var lite spännande att se hur han skulle klara av att sitta still.
 En annan sak jag inte tänkt på förrän vi kom dit och jag fick höra volymen från salongen bredvid var ljudet.

Han gillar inte när det blir för högt och för mycket ljud.
 Vi såg Bamse och den var en timme lång, volymen var helt okej och Fabian var till och med riktigt med i filmen ibland.
När draken kom så skrek han till och låtsades bli rädd så att Alice skrattade åt honom😅
 Sista kvarten fick jag dock sitta och bita ihop.
Skulle titta på Fabian och bred på huvudet, dör hade jag en barnfot 5 cm från näsan.

Bakom mig satt en mamma med sitt barn i knäet.
Jag hade fötterna runt mitt huvud hela tiden när den lilla inte satt och sparkade på sätet så jag höll på att få whiplash.

Såhär efteråt ångrar jag alltid att jag inte så till.
Men man vill ju inte (alltid) framstå som en grinkärring och argbigga...
Alltså säger man inte åt sitt barn att ta ner fötterna och sluta sparka på sätet även fast det är en barnfilm man är på!?

Det kokar i mig hur vissa föräldrar är!
Dom låter sina barn härja fritt överallt, låta högt och klättra och sluta i saker istället för att visa hänsyn och respekt.
Sunt förnuft verkar snart ha dött ut helt i samhället!

Förutom den sista kvarten var det ett lyckat biobesök och alla barnen var nöjda och glada🙂
Popcorn och läsk hör ju till såklart.
Fabian fick en festis, popcorn kan han ju inte tugga.
Men han var nöjd med den.

2 kommentarer:

  1. Jooodå man kan vara argbigga.
    Vaaa faaaan rent ut sagt!
    Nästa gång sååå gör’t 👍🏻

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha va bra 😅 Ja nästa gång då jäklars! 😠😅

      Radera