Summa sidvisningar

lördag 11 april 2020

Allt är åt helvete

 Vet inte riktigt hur jag ska börja.
Kvällarna och nätterna är värst.
Då går hjärnan igång på högvarv och jag funderar hur i hela friden allt ska lösa sig.

Tog en promenad idag för att rensa tankarna och få försöka känna lite av våren.
Det brukar vara min bästa årstid.
Allt fina framför sig.

Nu ser jag inget fint i nåt.
Jag ser knappt nåt framåt alls.
Mest bara ångest och funderingar hur allt ska gå ihop.

 Inte ens dom vackra vårblommorna eller solen lyste upp mina mörka tankar.
Det är som att livet stannat upp lite.
Jag har haft så mycket drömmar och planer för just detta år.
Mitt femtionde år i livet.
Mindre än en månad kvar.

Jag hade haft planer på att vi skulle förnya våra löften på vår tionde bröllopsdag som var i januari.
Blev inte mycket av dom planerna....
Min kropp som jag tränat upp ganska bra sista året har sagt ifrån på olika sätt och jag har varit sjuk mycket.

Utlandsresa med familjen inställd på grund av Corona.
Inget 50-årsfirande, jo nåt litet blir det med familjen.
Vi skulle få hyra kusinerna ställe där vi får plats allihopa.

Men det tråkigaste och jobbigaste är att jag och Robert beslutat oss för att gå isär.
Ansökan om skilsmässa är inskickad.
Jag känner mig totalt tömd och mitt hjärta värker.
Hela min kropp värker.
Det känns som en mardröm men vi kan inte fortsätta leva ihop längre.
Man trodde inte att det här året kunde bli värre än det redan var, men det gick visst💔

Ännu ett misslyckande i livet.
Nu ska vi försöka hitta varsitt boende och dela upp vårt hem.
Ekonomin är helt åt helvete och jag fattar inte hur jag ska få ihop allt.
Haft drömmar om ett hus men får tränga in mig i en liten tvåa med Fabian istället.

Jag gråter mig till sömns varje natt så ögonen svider.
Skitliv!!

Önskar jag bara kunde springa ur mig allt men ett värkande knä sätter stopp för både promenader och löpning är inte ens att tänka på.

Har ändå ingen ork än efter 24 dagar med feber även om jag är frisk nu.

 Vi har försökt fira lite påsk ändå trots allt.
Jag, Fabian och Robert.
Helst skulle man ju vilja umgås med hela familjen samlad men det går ju inte i dessa tider.
Vi är inte osams och bor under samma tak tills vi hittar varsitt nytt boende.

 Har skingrar tankarna vid symaskinen och sytt ett antal mepsar.
Det hjälper för stunden när man inte kan göra av med ilska och annat på träning.
 Hur förklarar man för Fabian vad som är på gång?
Det går ju inte.
Det kommer att bli tufft framöver, oerhört tufft.
Vet inte hur det blir med assistansen med honom heller.
Allt är bara helt åt helvete just nu.
Det här året vill jag helst av allt bara glömma bort....

26 kommentarer:

  1. Men snälla cathrine vad ledsamt! jag lider med dig trodde det skulle vara du och robban för alltid men du är en stark kvinna och du kommer att resa dig!! Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de trodde jag med💔 Just nu vill jag bara spola fram tiden och ha allt gjort. Kram ❤

      Radera
  2. Så ofantligt tungt. Sänder en kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det lite extra tungt i livet💔 kram

      Radera
  3. Så ledsamt.😥
    Rättviksdamen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns inte alls roligt nu😥💔

      Radera
  4. Tråkigt att höra. Du är en stark kvinna. Hoppas att det löser sig för familjen. Man får ta en dag i taget och ta varje prövning som den kommer. Man blir aldrig förberedd på saker som man vill undvika. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så är det, vi har försökt länge men nu går det inte längre💔 kram

      Radera
  5. Det blir bra❤️ Fabian kommer att förstå, för hans skull är det bra att ni inte är osams❤️ Finns här det vet du😘 Kram från Fabians surtant🙈

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig världens bästa surtant🥰

      Radera
  6. Nämen :( Va tråkigt!
    Skönt iaf att ni inte är osams ❤️
    Min mormor sa alltid ”Nu tar vi ett helvete i taget”

    Förstår att det känns överdjävligt. Men en dag i taget en vecka i taget.
    En sak i taget.. så kommer du igenom den här skiten ❤️

    Kraaaaaaaamar i massor

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att inte vara osams trots allt.Jag håller med din mormor och kör på det❣KRAM

      Radera
  7. Catherine, jag känner verkligen med dig. Så otroligt sorgligt att ni ska skiljas. Jag har beundrat er förmåga att ta er igenom de motgångar ni har haft. Det är inte många som skulle ha klarat det så länge som ni har gjort. Er kärlek har verkat så äkta och genuin. Att ni är sams, beror nog på att en del av kärleken finns kvar. Vem vet, den kanske blommar upp igen när ni fått bo på var sitt håll en stund... Mina varmaste kramar sänder jag dig... Ksrin💕💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Karin, vi har som sagt kämpat ganska länge och nu går det inte längre. Vi har verkligen försökt, och vem vet hur det blir i framtiden💕 kramar till dig

      Radera
  8. Men så tråkiga nyheter. Men efter regn och skit kommer solsken. Jag har fått till mig att man får inte värre än man klara av. Så jag tror att du kommer fixa detta med. Även om det känns både skit, piss och helvete så kommer det bli bra i slutändan. Lillfian är iaf nöjd med sin nya meps!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bra bara allt är gjort och klart så man får landa och gå vidare. Känns lite overkligt just nu bara. Skönt att lillfia är nöjd med mepsen 💕🤗

      Radera
  9. Så tråkigt. Vad har hänt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket som byggts upp under åren och det är jättetråkigt att det ska sluta såhär

      Radera
  10. Åh vad tråkigt att läsa. Skickar cyberkärlek och du vet var min kaffepanna bor. ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  11. Vad tråkigt att läsa..Stora Styrkekramar till dig Catrine 💕💕🌷 kram linda

    SvaraRadera
  12. Näe.. jag blev alldeles matt när jag läste detta💕vi känner inte varandra,men träffades i Varberg i somras och lekte med härliga Fabian. Hela mitt hjärta känner för dej,sorgen och förlusten just nu är detsamma som när någon nära går bort,samma process. Man förlorar någon som man pratar med om allt och kan alla sidor både bra och dåliga. Förstår att du tänker på Fabian hur han ska ta detta. Nattsvart nu men det kommer lätta lite i taget stora kramar till dej❤️ Karin och Jerker ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Minns er väl och Fabian hade så roligt med er🥰 Vi hade planerat åka till Varberg i sommar också men nu blir det nog inget med de. Jättetråkigt verkligen, men jag har mentalt redan börjat flytta och längtar till man kan börja starta om livet på nytt❤ kram och tack för fina ord❤ Hälsa Jerker också

      Radera