Summa sidvisningar

måndag 24 september 2018

Ett blodigt uppvaknande

 Låg vaken i min säng på syrummet tidigt i morse (kl 05) när jag hörde en hård duns.
Efter en liten stund hörde jag Robert och Fabian gå upp.
Jag gick också upp för att gå på toaletten.

Dom var inne på andra toaletten och där satt Fabian och var alldeles blodig i bakhuvudet.

Han hade bökat runt i sängen inne hos Robert och slagit i bakhuvudet i sänggaveln så att det gick hål.
Han hade inte sagt ett ljud så Robert låg och höll om honom och klappade på huvudet när han kände att han blev blöt.

Det var blod, men Fabian sa inget alls.

När jag fick syn på dom på toaletten tog han sig för huvudet och sa  ajajaj.
Fick inte titta hur det såg ut men Robert tvättade rent och det slutade blöda efter en stund.

Snacka om att man vaknade till rätt snabbt där.
Lilla plutten, alltid bulor i huvudet.
Den i pannan är kvar än.
Jag är mörbultad och öm i magen.
Har mest ont längst upp mellan revbenen där musklerna börjar.
Är svälld och alldeles gul och blå.

Jag vet, det har bara gått 5 dagar sen operation....och jag är redan rastlös.
Ligger mest och tittar på TV.
Igår såg jag Familjen annorlunda och mina tavlor jag gjort satt på väggen hos en av familjerna som är med.
Lite kul tycker jag🙂

Jag jobbar mest på att ta det lugnt. Är uppe och går lite emellanåt då jag får så ont i ryggen av att ligga.
Sitta är svårt när korsetten trycker på och det ömma i övre magen känns mer.

I morgon kommer matmarknaden till stan.
Jag kommer nog dessvärre inte att orka gå ner och se folkfesten som blir när dom är här.
Robert får köpa hem lite god mat åt mig istället.

Ni som kan tycker jag absolut ska göra ett besök där i veckan.
Mat från olika delar av världen och annat gott också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar