Summa sidvisningar

torsdag 20 september 2018

Då var det gjort

 Skulle vara på Art Clinic i Uppsala kl 12 men vi var lite tidiga.
 Jag fick komma in på avdelningen direkt ändå och dit fick inte Robert följa med in.
Va konstigt nog inte ett dugg nervös igår.
 Fick dropp direkt då jag fastat sen kvällen innan.
Sen fick jag ligga och vänta några timmar på min tur att opereras
 Det går fort sen.
Fick komma in i operationssalen, somnade gott och vaknade upp med en ny mage.
 Hade två dränageslangar i magen som skulle leda bort vätska som samlas i buken efter operationen.
Naveln är flyttad och när han lossar på min hud hade han kunnat dra ner den till över halva låren på mig.
 Musklerna är ihopsydda hela vägen från upp till ner.
0,8 kg hud är borta.
 Ska ha korsett på dygnet runt i 5 veckor sen bara dagtid i 5 veckor.
När dom tagit av korsetten för att kolla såret känns det som att den fortfarande är på.
Det är så spänt när musklerna sitter på plats igen.
Det blir svårt att djupandas och tarmarna bubblar och låter hela tiden.
 I natt har det inte blivit mycket sömn.
Svårt att hitta nån bekväm ställning att sitta och sova i.
Fick åka hem tidigt i morse, blev hämtad kl 8 efter att läkaren kollat på mig.
Fick tack och lov dra bort båda dränen och slapp åka hem med en kvar.

På lördag ska jag få duscha och om en vecka ska jag till vårdcentralen för att byta tejp.
Nu ligger jag ensam hemma nerbäddad i soffan och har kunnat sova ett par timmar.
 Känns skönt att vara hemma hos dom här grabbarna igen❤


2 kommentarer:

  1. Så skönt att allt har gått så bra!! Jag hoppas att du ska få sova gott inatt... Den egna sängen är ju alltid bäst! Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer n8g dröja nån natt till innan man kan ligga bekvämt och sova smärtfritt. Men skönt att vara hemma igen 🙂 Kram och sov gott!

      Radera