Summa sidvisningar

söndag 17 juni 2018

Fabians första natt borta utan oss

 I fredags var det studenten.
Dom hade tur med vädret.
Jag blir lika rörd varje år jag tittar på alla lyckliga studenter.

Fabian dansade, klappade händerna och vinkade åt dom.
Han gillar när det är musik och glädje han med.

På eftermiddagen var vi till farmor i Rog och hälsade på.
"Roglijorna" stod i full blom.
Dom är så vackra och väcker många barndomsminnen.
 Fanny och Jesper har pratat om att prova och ha Fabian hemma hos sig en natt.
Och igår gjorde vi slag i saken för att göra ett försök.
Fabian har aldrig sovit borta utan oss.
När vi varit borta har dom sovit här med honom.

Men det kan ju faktiskt vara skönt att få bara vara hemma och ta det lugnt.
 Var inga problem att lämna honom.,  han vinkade glatt och gick och lekte på en gång.
Vi åkte och köpte blommor för att göra fint på balkongen.

Medan jag piffade balkongen plockade Robert ihop inne.
Sen satt vi och bara njöt på vår fina balkongen.
Solen tittade fram och det var så skönt att bara sitta ner och ta det lugnt.
Något jag typ ALDRIG gör.

Nu låg jag i solstolen och lyssnade på ljudbok och till och med somnade till en stund.
 På kvällen rök alla veckans sparade SmartPoints när vi åt en massa gott plockmat.
I lugn och ro.
Ingen som kom och rev i maten och kastade den överallt.
Vi kunde ha balkongdörren öppen utan att allt hamnade på gräset nedanför.
 Vilken dag!!
Vi hade till och med några vänner på besök på kvällen.
Jag blir så stressad annars när vi har folk hemma och Fabian är och drar i dom hela tiden.
Kastar saker och bits....

Det här behövde vi verkligen.
Det hade gått så bra för Fabian hos Fanny och Jesper och tjejerna.
Så himla skönt.
Så nu har vi bestämt att han flyttar dit så lånar vi hem han en kvart ibland😄

Det var typ så länge han hann vara hemma och vi hade balkongdörren öppen och jag fick gå ut på gården och hämta Roberts klocka, mina nya strumpor, en haklapp, min pincett, Fabians strumpor, ett kvitto, näsdukar och ett paket med tvättlappar, var säkert nåt mer också som jag glömt.

Selma ville vara med hem hon också så Fanny hämtade henne på eftermiddagen.

Det här var den bästa helgen på länge, länge.
Så tacksam för deras hjälp och att det gick så bra.
Han känner sig verkligen trygg med dom och vi med❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar