Summa sidvisningar

måndag 25 juni 2018

En härlig helg är över och direkt in i vardagen igen

 Vips så var midsommarhelgen över!
 Midsommardagen tillbringade vi i Rog.
Började med ett besök hos kusinerna som hade loppis.
 Alice var med oss då Elin jobbade.
Alltid lika roligt att ha Alice med.
Älskar att höra hennes tokiga prat.
 Gjorde några fina fynd till Selma.
Alice hittade en klänning och ett par guldskor hon ville ha.
Fabian hittade inte helt otippat en dinosaurie han ville ha....
 Fabians kusin Elsa och Alice har funnit varandra och blivit kompisar.


 Så mycket att vi fick lova att åka upp och leka dagen efter igen.
 Och då var även Selma med.
På vägen hem var det ett trött gäng i baksätet.
 Vi gjorde lite fika och tog med såpbubbelmaskinen ut på gården när vi kom hem.
Full fart hela dagen och det är så kul att låna tjejerna lite ibland❤
 I morse var vi till habiliteringen för att prova ut ett tungdtäcke till Fabian.
Ett så kallat kedjetäcke var det meningen men Fabian valde ett med bollar i så hon skulle beställa hem ett till honom.

Nu är inte det största problemet med störd sömn.
Det är snarare allt kissande på natten som håller oss vakna.

Fabian kommer in till oss eller ropar när han kissat ner sig och sängen.
Sen gör han det även oftast i vår säng också.

Jag bröt ihop när vi var där uppe.
Kan säga att jag ser inte alls fram emot nån "semester" med 3 veckor ensam hemma med Fabian när Robert jobbar.

Idag talade sköterskan på habiliteringen om att dom börjar aldrig med att ge ADHD medicin över sommaren då det inte finns några läkare som kan följa upp.
Det är semestertider och hela Sverige stannar upp.

I augusti ska få få träffa läkare.
Bra då vet vi det, hade dom förklarat det direkt kanske vi kunnat skyndat på eller i alla fall sluppit gå och vänta och tro/Hoppas på hjälp snart.

Tillbaka med det här med kisseriet.
14 december var vi en heldag på dagvården få en 07-16:30 Och Fabian fick fasta.
Dom tog blodprov en gång i timmen.
Han vägrade kissa så dom fick sätta kateter till slut då vi inte fick gå hem förrän dom fått ett urinprov.

Sen har vi inte hört ett ljud trots flera förfrågningar och påtryckningar.
Idag var dom tre olika som skrev och frågade efter provsvaren.

Det handlar om ett hormonbrist som enkelt kan lösas och vi kanske slipper allt kissande på nätterna.
Tänk vad tvättberget skulle minska....

Idag på eftermiddagen ringde dom och nästa tisdag ska vi dit igen.
Vad vi ska göra riktigt vet jag inte då dom ringde Robert som inte förstod riktigt vad hon sa.
Men är det inte sjukt att det efter 6 månader fortfarande inte kommit ett svar!

Jag frågade till och med var jag skulle vända mig om jag ville anmäla dom för såhär ska man inte behöva vänta och tjata.


 Mamma passade Fabian på förmiddagen när vi kom hem så att jag och Robert kunde köra ett pass ihop på gymmet.

Jag körde även 5 km löpning på kvällen.
Imorgon ska jag äntligen till jobbet igen😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar