Summa sidvisningar

fredag 22 juni 2018

Finaste midsommarbarnen

 Att ta kort på dessa fyra är minsann inte det lättaste.
Jesper fick placera dom sen var det bara att skynda sig att knäppa kort innan dom drog iväg åt varsitt håll.

 Fabian och Lovis i hemsydda "dräkter".
 Alice och Selma också i hemsydda dräkter men det var äkta
dräkter det.
Den Alice hade sydde min mamma till mig när jag var fem år.
Det är en Bjursdräkt.
Selmas Leksandsdräkt är från när min mamma var liten så den har några år på nacken
och det är fjärde generationen som använder den nu.

 Inte helt otippat att Fabian var den som drog först....
Selma ville först inte alls ha klänning på sig, men hon gick med på det efter mycket om och men.
När hon valde skor var det inte läge att opponera sig mer utan hon fick ha folkdräkt och gummistövlar.
Det brukar ju som sagt vara mer regel än undantag att det regnar på midsommar ändå.

 Elin hade också min gamla Bjursdräkt som mamma sydde till mig när jag skulle konfirmeras.
Så himla fina i sina folkdräkter.
 Finaste tjejerna💓



 Det blåste kallt som tusan och vi blev inte långvariga på majstångsresningen.
När det började komma regndroppar beslutade vi oss för att gå hem.

 Jag tror det är tredje året vi firar midsommar hos Fanny och Jesper.
Vi grillade och åt gott i värmen inne.


Fabian skulle ha sina kläder på sig direkt på morgonen han vaknat, det var en
nöjd kille som såg sig i spegeln.


Så himla söta där dom gick hand i hand.
Blåsigt värre...




Det gick precis lika bra att dansa runt en björk som runt majstången.
Förra året välte majstången så vi höll oss på behörigt avstånd.
Det gjorde vi även i fjol som tur var, det var verkligen tur att ingen kom till skada då.




Det var tur att solen tittade fram ibland så att man fick tina upp lite.



Vi hade dukat långbord i stora rummet så att alla skulle få plats.
Den enda som fattades var Felix som var i Evertsberg med sin pappa och farmor
och firade midsommar där.
Igår hade jag midsommarlunch på jobbet.
Där serverades smått och gott som jag gjort,
den här gången med hjälp av kommunfixaren som kom förbi så lägligt.
Jag hade aldrig blivit klar i tid utan hennes hjälp.
Silltårtan är alltid med på bordet vid högtidligare tillfällen på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar