Summa sidvisningar

måndag 4 juni 2018

Det finns dom som har det värre, men kan det inte räcka nu

 Dagen började ju faktiskt riktigt bra. En rask promenad upp till gymmet för en timmes träning med PT.
Kan lova att kommer jag upp på benen imorgon är jag glad.
Kommer att ha en sjuk träningsvärk i benen!
Efter passet körde jag en halvtimme på crosstrainer innan jag gick hem.
 Hemma har det varit sådär sen vi kom hem från semestern.
Robert har varit dålig i magen och jag har sett på honom att han varit sämre än han visat.
När han satt på toaletten för jag vet i te vilken gång i ordningen kollade jag in och frågade hur det gick.
Han var helt grå i ansiktet men så att det gick bra.
Sen hörde jag honom börja kräkas också.
Han har haft blod i avföringen och idag tvingade jag honom att ringa vårdcentralen.
Hans avföring var helt svart som kolvatten.
Inte alls bra.
 Han blev genast hänvisad till ta sig till akuten.
Jag var på väg till tandläkaren men Felix var i närheten och körde upp honom.

Efter diverse provtagningar och 3 misslyckade försök att köra ner en slang i näsan och ner i magen så blev han till slut inlagd.
Nu får han dropp och fastar till imorgon när dom ska ner i magen med kamera.
I bästa fall är det ett blödande magsår....

Hans magproblem började köra igång rejält på planet hem.
Jag är så tacksam att det började då och inte när vi var på Rhodos.

Visst vi har haft all inklusive och levt gott i 2 veckor.
Men det är inte så att vi har badat i öl (som det såg ut på ett foto)
Robert har till och med gått ner 1 kilo dom här veckorna.
Själv gick jag upp 2.....

Men att hålla nån viktväktarmeny var omöjligt där.
 Mormor passade Fabian medan jag gick upp med lite saker till Robert.
Tur vi bor nära lasarettet.

Hoppas verkligen det inte är nåt allvarligt och att Robert snart är hemma igen.

Här hemma har jag fått en sjuk liten kille också.
Sover oroligt och gnäller i sömnen.
Tät i näsan och känns varm.

Imorgon skulle han ha varit till dagis och jag jobbat men det ser ut att bli en VAB igen.

Kollat Sofias änglar och det finns dom som har det mycket värre än oss.
Men jag tycker att vi haft nog vi också med sjukdomar och elände.
Man blir lite less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar