Summa sidvisningar

tisdag 12 januari 2021

PMS , ett jävulens påfund

Älskar att vintern äntligen kommit på riktigt!
Älskar faktiskt att skotta snö också, min dröm om eget hus eller nåt med en egen liten gård kvarstår.
Jag gillar både snöskottning och gräsklippning.
Perfekt vardagsmotion och väldigt rogivande faktiskt. 
Sen gillar jag att det blir raka fina kanter.
Fabian går i mammas fotspår, han gillar också att vara ute och skotta snö😊
Idag slog vädret om från att igår vräka ner snö till klarblå himmel och strålande sol. 
Tog en härlig promenad med en kompis och hennes härliga hund idag.
Skönt att bara prata om allt mellan himmel och jord när man inte setts på ett tag.
Jag ska börja vårda mina vänner bättre verkligen se till att träffa dom oftare.
Jag har som låst in mig med Fabian I flera år.
Inte egentligen umgåtts med nån förutom familjen.
Druckit lite bubbel nån gång med en vän och babblat lite.
Så kul när jag väl kommer mig för💕
Nåt som inte riktigt är lika kul är PMS...
Jag har nog inte tänkt på att det varit pms tidigare eller så är det bara att den blivit så sjukt mycket värre sista tiden.
Jag borde låsas in dom dagar I månaden det sker för jag är inte bra för nån då.
Jag får ett humör utan dess like, vräker ur mig saker jag aldrig skulle sagt annars och ratar upp mig på ALLT som jag i vanliga fall inte skulle bry mig i eller om.
Får ångest och mår allmänt skit, blir deprimerad, ledsen och förbannad på en gång.
Ska söka hjälp för det för såhär orkar jag inte ha det, står inte ut med mig själv ens.
Och två gånger i månader i flera dagar håller det på.
Det är inte bara jävulens påfund, man blir liksom lite jävulen själv...
Idag skulle mormor hämta Fabian på skolan hade han bestämt så jag fick möta upp dom och hämta han efter vägen.
När vi kom hem var Fanny, tjejerna och Felix ute på gården.
Vi stannade ut med dom och skottade lite snö och lekte i snön.
Var ordentligt kallt så de bet I kinderna.
Men så vackert med stjärnklar himmel.
Trädet på gården såg så mäktigt ut mot den stjärnklara himlen.
Jag har för övrigt börjat söka lite lägenheter i Falun.
Det blir lite trångt i en tvåa sen saknar jag närheten till allt som är i stan.
Närheten till alla godingar är såklart en fördel med att bo här.
Men det finns såklart för och nackdelar med allt❤

6 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där med pms, men det finns hjälp att få! Jag äter antidepp-medicin två veckor i månanden och det funkar fint. Rekommenderar att prata med vc eller kvinnokliniken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har inte haft en tanke på de förrän min dotter sa att hon gjorde de. Jag ska ringa min vc imorgon ❤

      Radera
  2. ❤️
    Hoppas du får bra hjälp så du slipper må så där.
    Kraaaaaaam

    /Annika K

    SvaraRadera
  3. Du är saknad, Cathrine min vän! Önskar dig en god fortsättning på detta nya år🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Hanna! Önskar dig det samma 💕 kram🥰

      Radera