Summa sidvisningar

torsdag 21 januari 2021

En dag på lasarettet

Började dagen med det perfekta ägget till frukost.
Man måste ladda bra inför ett besök på lasarettet med Fabian.
Efter att ha dragit Fabian I pulka upp till lasarettet var det tur jag tog en stadig frukost.
Vi skulle till ögonkliniken för att kolla Fabians syn igen.
Allt ska gå i hundra knyck för Fabian.
Så även en synkoll. 

Han fick börja med att hålla en karta med bilder och försöka peka på samma bild som hon pekade på som gjorde undersökningen.
Man får bromsa honom och försöka få honom att koncentrera sig på det han ska tills det är klart.
Han är klar innan vi ens börjat och ska ha en bil i asken som han vet att man får när allt är färdigt😅


Vi hann klart till slut och han fick Efter lite protester droppar i ögonen som vidgar pupillerna.
Dom skulle verka i 40 minuter innan nästa undersökning så vi gick en sväng till kafeterian. 
På första parkett satt Fabian och åt en mannafrutti och kollade på kranbilen som var utanför med stora container hängande långt upp i luften.
Hon som gjorde undersökningarna på Fabian bara skrattade åt honom.
Hon sa att dom fått nya snabba maski er som mäter ögat men ingen så snabb som Fabian är😂
Han hinner lägga hakan på maskinen och sen är han klar innan hon ens ställt in maskinen.
Nåja, hon fick till några mått till sist och det blir nya starkare glasögon för Fabian.
På vägen hem fick jag dra 30 kilo snö i pulkan istället för Fabian.
Vi åt lunch hos Robert sen somnade Fabian på mig i soffan.
Han blir alltid slut efter såna här äventyr.
Ja jag slumrade till jag med.
Så mysigt och avkopplande❤
Meningen var att vi skulle gå ner och prova ut nya glasögon också men vi spar det till imorgon istället.
Fabian fick leka ute med mormor när han vaknat medan jag handlade och var till apoteket innan vi åkte hem.
Hemma lekte han ute med Selma en stund sen kom dom in alldeles blöta för de regnade.
Köket var katastrof efter middagen...
Tur det är snabbt fixat.
Fixat bort sista julen från fönstren. 
Tvättade med ekotipsets ättiksblandning och gjorde insynsskyd med filmjölk igen.
Men mindre juliga nu.
Igår köpte jag mig en levande riktig blomma.
Har mest bara fejkblommor annars då jag tycker det är lite drygt med riktiga inomhus.
Den lever nog kanske till imorgon om jag har tur.
Fabian hann i ett obevakat ögonblick spreja ättiksblandningen på blomman....
Det får nog vara tygblommor hos oss i fortsättningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar