Summa sidvisningar

söndag 10 januari 2021

Lite nytt igen då

Harry växer så det knakar, söt så man får dåndimpen är han också💗
Fick höra att det var länge sen jag uppdaterade min blogg och så kan jag ju inte hålla på😄
Tyvärr har sidan jag bloggar på blivit så mycket sämre och gjort allt mycket krångligare.
Bilderna hamnar huller om buller och från mobilen kan man bara ladda upp en bild åt gången vilket gör att allt tar så mycket längre tid än innan.
Gör ett försök från datorn men inget är sig likt här heller så jag håller redan på att bli tokig...
Jag har liksom tappat energin lite för allt, provar att springa lite ibland men kommer inte igång riktigt med nåt.
Tur ändå att jag har skor med dubbar då det var glansis bitvis på vägen jag sprang.
Året som varit har tagit på krafterna och det känns i både kropp och knopp.
Året som kommer ska jag försöka ta hand om mig lite bättre.


Börjar med kosten, bort med socker och in med lite nyttigare energier.
Vi har ju gjort ett gym i källaren i huset bredvid och där körde jag ett pass med Fanny ikväll.
Lite roligare när man har sällskap och man kan peppa varandra.
Felix har också kommit igång att träna och det är så kul tycker jag.
Vi hjälps åt att ge varandra tid i gymmet och att passa barnen.

Jullovet har vi tillbringat mycket tid utomhus.
Det blev så mycket roligare när snön kom.




Innan jul bakade jag och Alice saffransbullar.


Det blev även ett par flätor när vi inte orkade göra bullar av all deg. Gott blev de!


Jag och Fabian bakade pepparkakor och han bestämde vilken form dom skulle ha.

Buss, tåg och dinosaurier var ju inte ett helt otippat val av honom.

Vi firar ju alltid vår jul den 23e och så även i år.
Det är ju tur ändå att Tomten hittar hem till oss den dagen också.
I år fick vi dela upp oss lite på grund av coronan så att mormor och Fannys familj var inte med.






Ljuslyktan med dalahästen har jag gjort av en tom plåtburk som det varit korv i.
Jag hade i vatten i den och frös så att det blev is. Sen hade jag en mall av en dalahäst som jag stansade ut genom att spika små hål efter kanterna på hästen.
Isen gör att burken håller formen när man spikar i den.

Fabian fick plusplus av Tomten och han och jag gjorde konstverk som han blev så stolt över att han till och med skulle sova med den.


Som sagt vi har tillbringat mycket tid ute, vi har varit ute innan det blivit ljust på morgonen och vi har varit ute tills det blivit mörkt på eftermiddagen.
Och här kommer en bild som hamnat på vift....

Här var vi ute innan kl 8 och gjorde en snögubbe och snölykta.
Fabian har fått en mössa med pannlampa.
Perfekt för då ser man alltid var han är.

På nyårsafton fyllde Elin 29 och den 2a januari fyllde Lovis hela 4 år!

Vi har tillverkat byns fulaste snögubbe...

Fabian fick åka bob efter Rasmus fyrhjuling, gissa om det var en nöjd kille.
Där hade han kunnat sitta i timmar om han fått bestämma.

Han jublade och tjöt av lycka och glädje.
Dagen efter gjorde jag,Rasmus; Fabian och Selma en liten utflykt ut i skogen ovanför Selmas morfars hus.


Snacka om utsikt där uppifrån, så otroligt vackra vyer.



Vi grillade korv och åt pannkakor.


Jag har tagit promenader på byn ibland, Grycksbo kyrka lyste upp så fint när jag passerade den.
Sen följer lite bilder som hamnat lite huller om buller och hur jag än försöker kan jag inte flytta dom. Måste kolla om det går att flytta bloggen till något annat enklare ställe.


Här är en av mina saffransbullar och en av Alice.
Vi hade lite olika storlek på våra bullar😄
Jag har varit och tagit en massa prover då jag får feber titt som tätt och varit trött och slut.
Dom tror att jag har sviter efter att ha haft covid i våras när jag var sjuk så länge och hade feber i över 20 dagar i sträck.
Tappade även smak och lukt då...
Det enda som visade nåt var att jag låg under det normala i järnvärden och har börjat äta järntabletter.
Ska ta nya prover igen för att se om jag fått upp värdena lite.
Som sagt, skitåret som varit vill man ju bara radera.
Nu börjar vi nya året med starka friska tag och lite god näringsrik mat.
Utelek och frisk luft.
Jag är sjukt sugen på att köpa mig ett par längdskidor.
Att gå på gym känns inte rätt i dess tider som råder.
Dessutom kostar det en massa.
Imorgon börjar Fabian skolan igen, som han längtat!
Då får jag lite tid för mig själv på dagarna igen.
Ska bli skönt med lite vardag igen, rutiner har vi alltid samma vare sig det är lov eller inte.
Vakna nätter och tidiga mornar...
Läggdags samma tid varje kväll med kvällsrutiner i rätt ordning.
Sådär! Nu ska det inte behöva gå över en månad till nästa inlägg.
Jag har dessutom varit dålig på att ta bilder.
Som sagt tappat sugen och orken lite på allt.
Men vi får hoppas jag hittar den igen💓
God fortsättning!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar