Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2021

Pannkaka av alltihop

Blomman lever fortfarande trots en dos av ättiksblandning från Fabian.
Den hade nog tur helt enkelt😅
Brukar göra en rejäl näthandling en gång i månaden och i fredags var jag och hämtade månadens handling för att fylla upp skåpen hemma.
Den här helgen har gått lite i pannkakans och friska luftens tecken.
På lördags morgonen önskade Fabian pannkaksfrukost och självklart fick han det.
Sen gick vi ut och lekte med Lovis på gården, Selma var på kalas hos några kompisar.
Vi lekte bergsklättrare och klättrade på alla snöhögar vi såg på gården.
Efter några timmar ute i snön åkte vi till stan för att prova ut nya bågar till Fabian.
Två stycken valde vi ut då det är bra att ha ett par i reserv när dom andra är på lagning 😅
På eftermiddagen gav jag mig ut på en bergsklättrande promenad alldeles själv.
Gick upp till Högbo och det är en helt del trappsteg upp dit.
Sen är det en fantastisk utsikt över hela stan!
Zoomade in mellan träden och där såg man Källviksbacken på andra sidan stan.
Helt klar himmel och månen höll mig sällskap.
Vi sov i stan och när jag promenerat färdigt stod middagen klar på bordet när jag kom hem till Robert.
Det finns många fina utsiktsplatser i Falun och många uppförsbackar att gå i.
På söndag morgon gick jag runt gruvan istället och rakt fram i bilden längst upp bland träden ser man Högbo där jag var och gick igår.
Utsikt över hala stan här med.
Vacker utsikt finns faktiskt även i Grycksbo skogarna.
Jag Rasmus, Selma och Fabian tog en tur på fyrhjulingarna ut i skogen.
Sist vi var ut grillade vi korv men idag hade vi faktiskt grejer med för att göra pannkakor över öppen eld.
Korv kan bli lite tråkigt, men tydligen inte pannkakor 😄
Pannkakor utomhus blev en hit, har nog aldrig ätit en så god pannkaka nån gång.
Trots flera timmar ute så fanns det lite krafter kvar för bus hemma innan middag och läggdags.
Dom här två är bästa kompisar dom.
Retas som syskon med varandra och har så kul tillsammans💕
Imorgon ska vi äta nåt annat än pannkakor. 
Men det blev faktiskt laxpasta till middag.
Hos mig i alla fall.
Selma och Fabian hade varit hos Felix och ätit pannkakor där också 😅

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar