Summa sidvisningar

söndag 10 november 2019

Inte bara en skruv lös

 Igår morse drog vi till Borlänge för att köpa en ny säng till Fabian.
När Selma sover här vill hon och Fabian gärna sova bredvid varandra och då har dom tagit vår dubbelsäng.
Att sova bredvid dom två ger en yta övers för mig på ca 20-30 cm.
Så sover man på sidan som ett spikrakt streck kan man ha plats hels natten.

Med några fötter i ryggen och en Fabian som ligger tvärs över en, helst i ansiktet också.
 Vi köpte med oss mat hem från nyöppnade Chopchop och meddelandet i lyckokakan var ju passande😅

En stor dos tålamod är precis vad som behövs när man ska skruva ihop möbler från IKEA...

Det var bara att kavla upp ärmarna och börja riva ut och möblera om på Fabians rum innan jag kunde börja skruva ihop sängen.
 Nya sängen är en utdragssäng man kan sova två i.
Med andra ord väldigt många delar att skruva ihop...


 5 timmar senare började det likna någonting.
Robert fick trycka i några plugg, hålla i när jag behövde hjälp och fick faktiskt även dra i några skruvar.
Hade han byggt ihop sängen hade han nog hållit på än.
Eller nej förresten.
Sängdelarna hade legat i flisor på garagenedfarten utanför Fabians fönster 😅

 Fabian var så glad när sängen äntligen blev klar och han fick hoppa upp i den.

 Han somnade skönt i sin nya säng på kvällen.
Med bussen med sig såklart.

 Det är även två praktiska stora lådor för förvaring under sängen.
Nu är dom fulla med duplo och tåg.

 I morse firade vi pappan i huset med kaffe och presenter på sängen.
Sen hade vi mysstund i soffan.

 Bjöd hit mormor på lite fika.
Hon älskar tårta lika mycket som Fabian 😁

 På eftermiddagen knöt jag på mig skorna och sprang ut till Grycksbo.
Hade jag vetat hur vägarna såg ut hade jag kunnat ta sparken ut.
Det var helt vita snöpackade hala vägar.

Fanny mötte upp mig så jag fick sällskap och drog ner på tempot sista kilometrarna.
Hon drog upp sitt och gjorde ett bra pass.
Så kul att ha fått henne som träningssällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar