Summa sidvisningar

onsdag 31 januari 2018

Bus och full rulle från morgon till kväll

Igår kväll tvättade jag Fabians nya sängkläder i smyg så han inte skulle se dom.
I morse bäddade vi i dom i hans säng.
Det var en mycket lycklig kille vill jag lova😁
Var nästan så han låg stilla en sekund.
04:30
Det är tiden vi går upp på morgonen....
Att försöka få i sig en kopp kaffe i lugn och ro det är bara att glömma...
Det är full fart direkt
Tror jag ska fråga chefen om jag kan få börja jobba kl 05 
istället för kl 09.
Då kan jag ta en kaffe på jobbet i lugn och ro och så slipper jag gå hemma och
vänta i flera timmar på att få åka till jobbet.
Busungen, han är då glad mest hela tiden så man kan ju inte bli sur på honom heller😅
Men nu ligger han i sin säng i sina nya sängkläder och sover.
Jag ska också hoppa i säng så man får nån timmes sömn.
Det är ju ett par blöjbyten på natten man ska göra också,
inte helt omöjligt att man får byta sängkläderna heller....
Hade lunch på jobbet igår och fick en massa rivna morötter över.
Dom tog jag rätt på idag och bakade ett gott och enkelt morotsbröd.
Det ska jag servera till soppan vi ska äta imorgon 😊
Recept finns nedan↓
24 stycken bitar MOROTSBRÖD
  • 5 dl mjölk eller vatten
  • 50 g jäst
  • 0.5 dl olja
  • 200 g rivna morötter
  • 1 tsk salt 
  • 2 msk sirap eller socker
  • 4 dl vetemjöl special
  • 9 dl fullkornsmjöl av Dinkel
  •  
    1. Värm mjölken eller vattnet till 37°(fingervarmt). Smula sönder jästen i en bunke och rör ut den med lite av degspadet. Tillsätt resten av degspadet, flytande margarin eller olja, morötter, salt, sirap eller socker och nästan allt mjöl. Spara lite fullkornsmjöl av dinkel till utbakningen. Arbeta kraftigt ihop till en deg. Jäs den övertäckt ca 30 minuter.
    2. Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den lätt. Platta ut den i en långpanna (ca 30 x 40 cm), smord eller med bakplåtspapper. Skär degen med en mjölad kniv i 24 bitar. Nagga degen. Jäs under bakduk i ca 30 minuter. Grädda i mitten av 15-20 minuter. Ta ut brödet ur långpannan och låt det svalna på galler under bakduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar