Summa sidvisningar

fredag 2 februari 2018

Snöstorm och ännu mer väntan

 Idag tog jag min första riktiga långpromenad efter influensan.
Jag har känt mig så orkeslös, haft hosta och varit tungandad hela tiden.
Men idag gick det riktigt bra, trots snöstorm och minusgrader.

Hoppas verkligen det vänder nu och jag kan komma igång igen.

 Vi tog en promenad till mitt jobb för att hämta min keps jag glömde där igår.
Fabian lekte i snön utanför en stund innan vi gick hem igen.
 Det blev nästan 3 timmar ute i snövädret.
Vi var lite frusna och hungriga när vi kom hem.
 Åt lite lunch sen villa Fabian sova på mig.
Vi li sade in oss i filten och han somnade direkt.
I två timmar satt jag med honom i famnen❤
Det gäller att ta vara på dom tillfällen som ges för lite stilla mys.
Han lurade ihop sig som en liten boll😍

 Till middag gjorde jag nåt jag inte ätit på säkert 10 år.
Nämligen crepés.
Några med kantarell och skinkstuvning och några med räkstuvning.
Så förbaskat gott blev det!!

Robert som gjorde ultraljud på levern igen för ett par veckor sen har inte hört nåt sen dess.
Igår kollade han på mina vårdkontakter och då såg han att han ska göra ytterligare en röntgen på levern.

Idag ringde han kirurgen för att förhoppningsvis bli lite klokare och få nåt svar.
Svaret blev att dom fortfarande inte kan utesluta något och det blir en ny röntgen igen om 6 månader för att se om den växt...

Vi gör inget annat än väntat och väntar...
Försäkringskassan som skulle skynda på vårt beslut om assistanstimmar på Fabian, sa för två veckor sedan max två veckor till.
Vi väntar fortfarande på besked därifrån...

1 kommentar:

  1. Vänta vänta o vänta :(
    Finns inget värre ju.

    KrAaaaaaaam

    /Annika K

    SvaraRadera