Summa sidvisningar

tisdag 13 februari 2018

Nyttigt och onyttigt

 Fettisdagen, vad bjuder man på till kaffet då?
Jo men nybakade semlor såklart!
 Vi fikade lagom till att få se GuldStina gå i mål.
Vilka skidtjejer vi har!!
Riktiga guldtjejer 🥇🥇
 Och vilka semlor det blev!
 Både snygga och goda och det blev en rykande åtgång på dom 😃
 Hemma blev det åt det lite mer nyttiga hållet.
Förberedde en lax i ugnen tills imorgon.
 Idag blev det korvgryta som blev över från gårdagens middag.
Om man bortser från korven så är den nyttig😊
 Längtar att få sätta tänderna i laxen imorgon.
Älskar lax!
Ska göra en kall kvargsås och potatis till.

 Tog min trötta orkeslösa kropp i kragen och gick ut en sväng på kvällen.
Influensan sitter fortfarande kvar i kroppen.
Jag hostar och känner mig så trött och slut i kroppen.
Har ingen ork eller energi alls.

Har fått remiss till röntgen på lungorna samt ska göra en spirometri (tror jag det heter).
Man mäter styrkan hur man orkar blåsa ut och in på nåt vis.
Man har ju varit korkad och rökt en gång i tiden så jag hoppas verkligen inte det är nåt tok på grund av det.

Men influensan har tydligen varit riktigt elak i år och många har varit dåliga riktigt länge efteråt.

 Jag får hålla mig till mina promenader innan jag orkar /kan göra några större kraftansträngningar.
Jag har som mål att försöka komma upp i mina 10 000 steg om dagen, då är jag nöjd.
 Klockan jag har fick jag i julklapp av Robert och den älskar jag!
Den sporrar till att röra sig.
Det är en Gear Fit2 Pro och passar bra ihop med min Samsung mobil.

2 kommentarer:

  1. Ja fy för förkylningar o flunsa.
    Åkte på förkylning får över en vecka sen. Det gick över. Men
    nu har det tagit en runda till. Skitkul att vara på Teneriffa med halsont 😳
    Och feber som jag hade igår . Blä blä blä
    Bra de kollar upp dina lungor o så. ❤️
    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy va trist😔 Hoppas du piggnar i snabbt och får njuta av resten av semestern❤
      Kram på dig!

      Radera