Summa sidvisningar

måndag 22 januari 2018

Denna eviga väntan

 Precis kollat på Kalla Fakta på 4:an.
Alltså vilka supermammor som var med, men hur länge ska dom orka?♡
Jag törs inte tro nåt längre.
Blir så förbannad på regeringen och dess politiker som bara sprutar ur sig lögner!!
Hur f-n kan dom se sig i spegeln på morgonen och må bra av allt dom ställer till med.

Familjer som kraschar totalt både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt.
Om dom ens orkar hålla ihop längre.
Det tär fruktansvärt på förhållandet med ett barn som kräver ständig uppmärksamhet, tillsyn och hjälp med det mesta.
Och då finns det dom som har det bra mycket värre än oss.
Men vi lever i vårat och det är här och nu.

Sen mitten av juli har vi väntat på besked om ansökan av fler assistans timmar på Fabian.
Vi kan lika gärna bli av med allt.
8 av 10 får avslag idag....

Imorgon ska Robert göra ultraljud på levern.
En ständig väntan även där....
 Dagarna är i 100 knyck med Fabian.
Det är tur att vi gillar att vara ute både han och jag.
Han är lättare att handskas med ute än inne.
Efter några timmar ute gick vi till biblioteket och lekte en stund där.
Sitta still och kolla i böcker är inte riktigt Fabians grej.
 Om inte Fabian hade nån vuxen omkring sig som hjälpte honom skulle han inte få i sig nåt.
Eller kvävas för att han stoppat i sig nåt han inte kan tugga.
Han har börjat stoppa saker allt mer i munnen men han kan ju inte tugga alls och förstår inte riktigt vad som ska vara i munnen och inte.
Det är en ständig tillsyn på honom.

Han går ju men det blir inga längre sträckor då han blir trött.
Rullstol är inte ens att tänka på i väglaget som är ute nu.
Vagnen har han i princip växt ur då han är så lång och sitter dubbelvikt med benen.

Kollade lite på en sida med vagnar igår som är speciellt anpassade för större barn och även vuxna.
Men dom kostar ju en halv förmögenhet så det är ju bara att glömma.

Får göra som många andra man ser på Facebook och be om en swish till bidrag till vagn...

 Mamma var hit och lekte med Fabian en stund.
Jag passade på att sy mig en väska då.
Den här en hårdare botten då jag vill kunna ha den när jag handlar och få plats med lite i den.
Sydde även en ficka på insidan för att ha nycklar och mobil i så man slipper rota igenom hela väskan efter dom.

Tyget fick jag av Elin för länge sen och det finns inte att köpa längre.
Blev en perfekt väska att ha till jobbet bland annat.

Nu ska jag sova bredvid min lilla prins som nyss fått ny blöja och är torr igen en stund❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar