Summa sidvisningar

lördag 20 januari 2018

Härliga vita vinter

 Det första som kommer fram på morgonen är alla dinosaurier.
Så radas dom upp lite snyggt på bordet i ett fint led.
 Vi hade inget bröd hemma så jag bakade scones till frukost.
Dom ska ätas rykande varma direkt från ugnen.

 Idag har vi hjälpt farmor och farfar att skotta snö.
 Inte så lite heller. Det var minst 40 cm då hela skyffeln försvann i snödjupet.

 Det blev ett ordentligt träningspass vill jag lova.
Jag är nog lite störd för jag älskar att skotta snö.
Det blir så fint med alla vallar, särskilt när det är så här mycket snö.

 Vi grillade korv och drack varm choklad ute.
 Sen värmde vi oss framför brasan inne.

 Alltså hur vackert är det inte!! 
Som ett sagolandskap.
 Är det vinter då ska det vara mycket snö!


 Vi var ute hela dagen och lekte.

 Jag hade lika skoj som barnen i all snö.
Det är så här vinter ska se ut.
 Vitt och fint så långt man ser.
Inget slask och regn.
För min del får det gärna komma mer snö 😊


















 Dom här bilderna får en att tänka tillbaka på när man var liten 
själv och gick i gångar av snö.
Bara vitt, vitt vart man än såg.
 Så vackert💗

6 kommentarer:

  1. Mysigt värre, snö är härligt. Sådär mycket har vi inte fått här nere. Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är de vackert! 😃 Kramar till dig!!

      Radera
  2. Härligt och vackert med mycket snö!! Vi har också fått massor av den varan här i Norge... Älskar det verkligen!! Mums vad gott med scones! Jag har aldrig smör på brödet men när det gäller varma scones är det ett måste med en klick smör som smälter. Mmmmmmmm!! Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag älskar all snö jag med! Håller med dig, har heller aldrig smör men på värma scones är det grymt gott👌😀 Kram på dig

      Radera
  3. Ser kanonhärligt ut ;)
    Iaf om man åker upp till mamma en sväng 😋
    Härnere är ingen snö. Lite trist.
    Men så där mycket snö? Njjaaaäää

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha de är ju alldeles underbart med all snö😀🤗

      Radera