Summa sidvisningar

tisdag 14 november 2017

Äntligen snö och bästa bakhjälpen

Finns nog ingen som är så tacksam att sy till som Fabian.
Så fort han fått nåt nytt ska han ha det på sig direkt och hela tiden😊

Igår åkte jag ut till Elin och Alice för att hälsa på lite.
Hade med mig bakgrejer för jag tänkte att jag och Alice skulle baka tillsammans.
Det går inte att göra med Fabian.
Han skulle för det första inte kunna stå på en stol bredvid mig, skulle vara möjligen om jag band fast honom i den men det är säkert inte ens lagligt😉
Det blev mjöl överallt precis så som det ska vara.
Vi bakade tekakor och ni hittar receptet på dom HÄR
Så enkla och snabba att göra och fantastiskt goda!!
Åt dom rykande varma med smält smör på och ett glas kall mjölk till.
Eftersom alla mina vuxna barn bor på samma ställe i princip så delade jag ut 
tekakor till alla fyra för rättvisans skull 😉
Var kallt ute i morse och fönstren på jobbet var alldeles isiga.

Både jag och Fabian var lika glada över den lilla snön som kommit.
Det får gärna komma massor med mer snö, det blir så ljust och fint ute.
Efter två timmar ute och ett varmt bad när vi kom hem somnade han i min famn till sist.
Robert är i Malung med jobbet över natten så vi är ensamma hemma.
Skönt med en natt bara än en hel vecka...
Nästa vecka blir en jobbig vecka för då åker han till Uppsala igen.
Men efter det är det bara tre veckor kvar i Uppsala för honom.

2 kommentarer: