Summa sidvisningar

måndag 14 januari 2019

Spontanmiddag på tu man hand och vår alldeles egna superhjälte

 I lördags blev det en härlig spontqnmiddag på tu man hand.
Fördelen med presentkort vi fick i julklapp kan nyttjas i januari som annars kan vara en rätt trist månad.

Vi åt god mat, pratade en hel del, ostört (som man inte kan hemma) , avslutade kvällen med en god drink innan vi gick hem och avlöste mormor.

Några sena kvällar blir det inte när vi går ut såhär, ja inte annars heller.
Kl 22 då hade jag somnat....

 På söndagen tog vi en långsam men kort promenad med Fabian.
Detta eviga snöklumpskastande, det blir ett steg framåt och tre bakåt 😅

 Kvällsmiddagen blev risotto med svamp och fläskfilé.
Fantastiskt gott!
Jag har tappat ett kilo sen vi började med viktväktarna igen.
 Jag skriver veckomatsedel och planerar noga vad som finns hemma och vad som ska handlas hem för att det ska bli så billigt och bra som möjligt.

Vi äter så god mat hela tiden.
Jag hittar på nya recept själv och lägger in på viktväktarsidan, då räknas SmartPoints ut och det blir lätt som en plätt att veta hur man ska äta.

 I morse kom det två hungriga tjejer hem till mig och Fabian.
Det blev gröt och kokta ägg till alla tre som åt med god aptit.

 Vi gick till lekparken på förmiddagen. Men det blåste så kallt och så halkade Fabian i trappan i lekställningen och slog pannan i trappsteget så vi gick hem igen.
 Vi fick sällskap av "momma" som tjejerna kallar gammelmormor för.

Fanny kom och hämtade dom när hon slutat skolan på eftermiddagen.
Men innan det hann dom äta lite glass i stora lass😊
 Jag testade ett nytt recept till middagen.
En lasagne med kycklingfärs, spenat och oliver.
Den blev otroligt god!

 Fabian hat kollat på superman dräkter och så gärna velat ha en själv.
Han har pekat på dom och sen på sig själv.
 För att orka hålla honom vaken till läggdags gick vi ner och köpte en dräkt till honom på stan.
 Han blev så glad !
Det fanns flera att välja på men han visste exakt vilken han ville ha, det skulle vara en cape på den, det var viktigt.
Så fort vi kom hem skulle han ha den på sig😍
Sen snabbt till spegeln för att kolla från alla vinklar hur stilig han var.
Så nu kan vi känna oss trygga med en alldeles egen superhjälte här hemma😄❤
 Men även superhjältar behöver bada.
Medan han badade körde jag ett träningspass i hallen så jag hade uppsikt över honom samtidigt.
Att bara sitta och titta på honom när han badar är som att kolla på färg som torkar, han kan bada i en timme.
Man får värma upp vattnet flera gånger🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar