Summa sidvisningar

torsdag 10 januari 2019

Här ligger vi inte på latsidan

 Har städat ut julen på jobbet.
Det blev nästan som vår på en gång i lokalen🙂
 Bjöd mina vänner på Silivakaka till kaffet.
Otroligt god kaka!
Gillar att baka i långpanna,
Smidigt och enkelt.

Du behöver

  • ägg
  • 3 dl socker
  • 3 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 dl vatten

Glasyr

  • 150 g smör
  • 1,5 dl socker
  • äggulor
  • 2 tsk vaniljsocker

Garnering

  • kokosflingor eller strössel
Sätt ugnen på 175° 
Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt vatten och mjölet blandat med bakpulvret och rör till en jämn smet.
Grädda i bakplåtspapper klädd långpanna i ca 15 minuter. 

Låt kakan svalna och gör under tiden ihop glasyren i en kastrull på svag värme tills den tjocknar. Tänk på att röra hela tiden.
Bred på den svalnade kakan och strö på kokos eller strössel.

 Då vi har lite svårt att ta oss iväg till gymmet så kör vi rätt tuffa pass hemma ett par tre gånger i veckan tillsammans.
 Fabian älskar när vi säger att vi ska träna.
Direkt springer han och hämtar blåa mattan och lite gummiband.
Så ska han har en träningsvideo på Youtube på sin platta.
Så ligger han där och försöker göra som dom gör 😅
Roligaste killen i världen!

Pappan var helt färdig efter 30 minuter.
 Ja, jag var inte så stöddig själv heller.
Det känns ordentligt i kroppen efteråt.
Precis som det ska göra.
 Till middag blev det min egen påhittade kycklingsoppa.
Det är lite kul för att dom maträtter jag hittat på själv har blivit våra favoriter här hemma.
Det här är en av dom.
Receptet finns på min sida på Instagram som heter @cathrinesgottochblandat
 Efter middagen tog jag en promenad på 5 km med ljudbok i öronen.
 Idag på jobbet var jag riktigt nervös.
Jag har tagit önskemål om olika maträtter mina vänner vill ha till lunch.
En av dom var kålpudding.
Något jag inte själv är, eller åtminstone inte har varit något stort fan av.

Har aldrig lagat det själv någon gång och inte ätit de sen jag var liten.
Visste inte varken hur det skulle se ut eller serveras.
Lade ut en liten fråga på Facebook igår kväll och fick många bra svar där som tur var.

Jag vet inte om det var nybörjartur men det gick med beröm hem hos vännerna på jobbet.
Serverade med kokt potatis, gräddsås och rårörda lingon.
Det var inte lilla portionen jag fick göra heller då dom var 16 stycken hungriga pensionärer som ville äta😄

Rätt kul faktiskt att testa lite nya maträtter. Det blir en utmaning för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar