Summa sidvisningar

fredag 4 januari 2019

Livet går vidare, nytt år nya tag

 Jag avslutade det gamla året med en morgonpromenad innan det hunnit ljusna ute.

 Sen åkte vi ut till Grycksbo och kollade på nyårsbandy.
 Fabian fick leka av sig i snön, och snöade det gjorde det ganska rejält.
Man såg knappt bollen på planen.

 Sen var vi hem och förberedde nyårsmiddagen.
Dessert blev cremé brulée, med den blev många äggvitor över och jag gjorde en budapeststubbe av dom.

 Vi gjorde egen bearnaise för första gången, herregud så god den blev!!
Men nu såg man hur sjukt mycket smör det är i en sån!
Det var som att blodkärlen slaggade ihop av bara åsynen.
 Förrätt var råraka, två olika varmrätter hade vi.
Hade även gjort egen hollandaisesås.
 Jag och barnen åt lax och dom andra vuxna oxfilé.
Fanny, Jesper, Elin och tjejerna kom till oss.
Meningen var att vi skulle spela lite spel och dom skulle sova kvar.
Men allt kom av sig lite och dom åkte hem och jag gick och lade mig långt före tolvslaget.
Vaknade dock av alla smällare då....

Har inte ens velat skriva och önska Gott Nytt År.
Bara sett alla glada, lyckliga själar på Facebook och Instagram medan jag varit allt annat än just glad och lycklig.

Men men, det är bara att bryta ihop och gå vidare.
 Maten var dock väldigt god och vi hann få i oss allt innan dom åkte hem.
 Livet är inte alltid en dans på rosor och kanske inte riktigt så bra som det kan se ut på Instagram....


 Men dom små livet lyser upp tillvaron och ger en extra energi❤
Vi får hoppas på en bättre start på 2019 än vad 2018 slutade.

 Fabian och Alice hade ett riktigt kramkalas innan jag skulle köra hem Alice häromdagen🙂❤
 Jag har gått med i viktväktarna igen för att försöka få bort dom sista kilona då det stått stilla ett tag.
Igår blev det en fantastisk omelett med en räksås till.

 Vi har även hunnit med att fira två födelsedagsbarn, Elin på nyårsafton som fyllde 27 år.
Och så lilla Lovis den 2a januari som blev hela 2 år.
Snart är det Alice och Selma som delar födelsedag den 15e som ska firas.
Sen Robert som fyller 40 den 27e.

Många att fira i januari med andra ord.

6 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av det verkliga livet💞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser❤ och bryr dig❤

      Radera
  2. Kraaaaaaaam ❤️

    /Annika K

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och god mat du/ni verkat fixat till nyårsafton 🙂 Mums...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen fantastiskt god! 👌😀

      Radera