Summa sidvisningar

fredag 11 januari 2019

Det ständiga grubbleriet, hur ska det sluta

 I morse tog mormor Fabian en stund så jag fick gå upp till gymmet.
Eftersom jag inte kan springa än efter operationen så har jag börjat köra lite styrka istället.
Och promenader såklart.
Men det börjar ge resultat ,kolla in röven!
Visst har den åkt upp en våning 😁

När jag var uppe på gymmet så ringde det ett nummer jag inte kände igen.
Det var från radion.
 Vips så var vi med i en direktsändning.


 Fabian tyckte att det var mycket spännande saker han hade med sig.
 Det lutar nog åt att Fabian blir reporter eller journalist när han blir stor,
Han ska bara lära sig prata först😊💕
 Ställde några frågor om hockeyn till pappa.
Det här med assistansen är han lyckligt ovetande om❤

Indragen assistans törs jag inte ens tänka på.
Hela tillvaron skulle rasera.
Helst skulle jag önska att någon kunde ta honom nattetid så vi fick sova nån gång.
Ett par nätter har han vaknat 03 och inte sovit mer.
I natt som var vaknade han redan halv 2.
Fattar inte hur han orkar!?

Fanny var förbi och hämtade honom på eftermiddagen och jag var och hade en trevlig lunchdate med en kompis.
Dom är också i behov av assistans så det är så skönt att ha någon och ventilera med som verkligen förstår.

Vi förstår varandra så bra att vi till och med kom i nästan identiska kläder på oss😅

 Nä, det är lättare att tänka ut middagen än att grubbla sig grön över framtiden och alla lögner och svek som våra politiker sprider över oss...

Fredagsmys blev en god nyttig kycklingkebab.

1 kommentar:

  1. Jag har ju inte bott i Sverige sedan början av -96, så jag har inte full koll på hur allt fungerar... Finns det inte något slags avlastningsboende som ni skulle kunna få använda? I Norge finns det ställen för barn med speciella behov och för föräldrar som behöver ladda batterierna lite. Barnen har ett tryggt ställe där de känner personalen. De har sitt eget rum, egna saker och kan bo där ibland... Skulle ju vara perfekt för er. Kram, Karin. (Ps. Rumpan är jättesnygg!!)

    SvaraRadera