Summa sidvisningar

söndag 4 juni 2023

Här har det hänt en hel del sen sist

 Igår hade jag en lugn dag efter en ganska intensiv helg.
Fanny jobbade med Fabian så han hängde med henne ute på gården och kastade frisbee och lekte.
 Jag hade tvättstugan, dammsög och städade och lyssnade på ljudbok på balkongen.

   
Var på fest i Bjurs hos min brorsdotter som tagit polisexamen.
Smög in hos Robert när jag kom hem och möttes av den här otäckingen när jag öppnade dörren!
Fabian hade skrattat gott när dom gjorde det här buset tills jag skulle komma hem. 

Vilken mat vi fick!
Lite otur med vädret som till en början var sol och varmt men slog om till regn och blåst.
Men vi kunde sitta och äta torrt och varmt i alla fall.
 
Så imponerad av den här vackra, kloka, fantastiska tjejen 💗
På stan har det varit Å-festen i helgen.
Tur med vädret där och Fabian hade så kul i alla olika hopptorn och hinderbanor. Han kämpar och ramlar men reser sig skrattande och jobbar på. 
Han önskade sig en ballong och såklart fick han en sån😍
Han lyckades då välja den fulaste av alla😅 
En lunch på stan blev det också.
Med bubbeldricka som Fabian säger (tecknar). 
På fredagen var det den dagen längtat allra mest efter. 
Cruising och alla bilar i kö!
Fabian skulle dessutom få åka med i brorsan Rasmus fina bil.
Den kom även med i tidningen😊 
Ska man åka raggarbil så väljer man kläder därefter. 
Mycket nöjd med sitt val av kläder. 
Fikat med den här sötnosen och hans mamma i veckan. 
Vi var bjudna på föräldraträff på Fabians skola och Elin fick också vara med då hon jobbade med Fabian då.
Vi får inte vara med på själva skolavslutningen så då hade dom ordnat en liten avslutning för hans klass innan. Det var lite lekar, korv med bröd och så sjöng dom så fint för oss.
Vi tackade av två som ska sluta i i klassen och studera och jobba med annat.
 
Dom kommer att vara enormt saknade och det var svårt att säga hej då till dom💔😓 
Nedanför min balkong har jag Grycksbos vackraste träd som blommar i två olika färger. 
Vi har sprungit/gått Blodomloppet med assistansbolaget Omtanken. 
Team Fabian som var trötta och sega innan start kom i mål på bättre tid än på Vårruset som var veckan innan. Detta trots enorm trängsel efter spåret och svårt att ta sig förbi.
Fanny slog dessutom sitt personbästa med 50 sekunder!
 
Snart springer hon om mig och jag får ta rygg på henne istället.
Blev uppvaktad på morsdag av alla barn och barnbarn💕
 
Har bytt soffa på min balkong och jag älskar verkligen att hänga på den. Så mysigt att ligga där med en kopp kaffe på morgonen och lyssna på fåglarna och känna doften fån blommorna. 
Ibland får vi en extra sovgäst och fler som vill ha frukost här.
Selma sov över och Alice ville äta gröt här innan skolan. Hon kom så tidigt så hon fick väcka både Selma och Fabian nät hon kom.
Jag blev bjuden på sommarfest på mitt gamla jobb hos mina älskade och saknade vänner där ute. 
Jag och mamma har börjat leta checkpoints igen med Hittaut.
När vi var i Staberg så passade vi på att ta en god lunch när vi var klara och checkat av alla där.
Vilka fantastiska ställen man hittar tack vare Hittaut. Har ni inte testat så gör det! 
Jätteroligt😃 
Team Fabian på Vårruset som var i Falun.
Det var dock väldigt jobbigt med andningen den dagen.
Jag fick ju astma efter min första omgång av Covid, tror att pollen ställde till det lite extra just då. Fick stanna och gå flera gånger.
Men det är en sån kul grej att springa lopp med folkfesten och allt som är runtomkring. 
Fabians klass har varit iväg på en klassresa till Skansen i Stockholm.
Dom drog iväg hela gänget med rullstolar och packning på tåget över dagen.
Så kul att få lite bilder från deras dag.
 
Det var ett gäng trötta barn (och vuxna) som kom hem efter en fantastisk dag där💗 
Jag, mamma, Fanny och Linnéa packade matsäck och åkte till Hackmora-Vålberg för att leta checkpoints.
Fanny var rädd för ormar, mamma och Linnéa för möss och jag för björnar.
Fanny lyckades såklart se en huggorm och skuttade både högt och långt med ett skrik som hördes till Leksand.
 
Vi andra klarade oss från läskiga djurupplevelser.
Morgondrinken dagen efter. 
Fabian sov hos Robert själv en natt och Fannys barn var hos sin pappa.
Vi passade på att lyxa till det med en pizza på Pza uppe vid gruvan och en alkoholfri öl till den.
 
När vi kom hem tog vi en sommardrink på min balkong 🍹
Jag , Selma och Fabian var på upptäcktsfärd i Falun en dag. 
Var in i Kopparbergs kyrka och kolla på Fet-Mats grav som Selma ville se.
Älskar att göra små utflykter med Fabian.
vi köpte middag på McDonalds och tog med oss upp till hoppbackarna där vi åt med världens utsikt. 
Klippt håret på Fabian som blev så nöjd att han sprang ut på gården och skulle visa alla som var ute. 
Övningskör i brorsans bil.
Ganska nöjd här med. 
Sen har vi varit på lite mindre roliga saker.
 
Fabian får frånvaroattacker som ska kollas upp.
 Han ville inte ha några klisterlappar och trådar när EKG skulle göras.
När det väl var klart ville han inte ta av dom utan skulle visa alla där hemma vad han gjort.
Han visade även alla på vägen ut till bilen sina blå lappar han fått😅💓 
Så fint nytt väntrum innan undersökningen. 
Satt och gungade med Harry på min födelsedag när ett helt led med barn och fröknar från Fabians gamla förskola gick förbi.
 Alla ropade GRATTIS och jag har nog aldrig blivit så uppvaktad och grattad nån gång😂
Vi tog med pappan ut på stan och letade checkpoints där och avslutade med en glass.
Fabian är så rolig och börjar kalla folk för mamma och pappa på skoj. Han hade kallat kioskägaren för mamma dagen innan så han fick sin glass gratis eftersom han i kiosken var hans mamma.
Så kul med folk som förstår Fabains humor och hakar på hahaha😅  
Den här lilla fröken har fyllt 1 år 💓
Hon är en soft tjej som skyndar långsamt, hon lärde sig precis krypa till ettårsdagen.
Det ordet som används mest är BÖÖ för hon skräms hela tiden.
Gjorde en utflykt till lokstallarna när dom hade öppethus tillsammans med Linnéa. 
Fabian körde oss till Grycksbo. 
Och det är väl en himla tur att dom gjort om biljettsystemet från förr ändå... 
Vi har även gjort ett EEG.
Fabian fick inte sova mer än 4 timmar på natten då han helst skulle sova under undersökningen.  
Robert satt uppe med han på natten. Fabian fick inte sina sömnmediciner då och höll låda ända till 2 på natten. 
Det är tur han har fått sina sömnmediciner för annars skulle vi aldrig få nån sömn.
Jag gick upp vid 5 och väckte honom tidigt, stackarn vad han får stå ut.
 
Han fick sin sömnmedicin när vi kom upp till lasarettet på morgonen för att sova där.
Men om han somnade? Nix pix...
Läkaren ringen i slutet på månaden så får se hur allt ser ut om vi måste göra om nåt.
 
Men efter allt elände han fått stå ut med så blev det en fika i kafeterian.
 Han väljer alltid samma sak där😊💕
Även lilla hunden Märta som var med fick elektroder och mössa på huvudet. 
Fick den här härliga bilden av Elin.
Fabian älskar sina tjejer💕 
Sytt varsin meps till Alice och Iris. 
När det varit kallt på mornarna har Fabian haft sin sovsäck på sig i vagnen på väg till skolan. 
På tur med Harry med ett fika stopp och lite lek. 
Vi har kollat på Fabian fröken Lina när hon spelat match, mormor var också med. 
Fabian och jag är nu fullvaccinerade mot TBE, i rätt tid tydligen för nu börjar tydligen vaccinet ta slut. 
Jag har fixat och piffat lite här hemma. 
Sitta still är inte riktigt min grej, så har varit lite hundvakt och haft sällskap på promenaden av dom mellan cykelturerna. 
Även mitt badrum fick sig ett piff med dekorplast.
Nu kör vi en kortvecka sista veckan innan skolavslutningen.
 
Då ska Fabian bli hämtad av Rasmus och få åka Chevrolet hem från skolan.
Men det blir en överraskning för det vet han inte om än.
Sen hoppas vi på ett långt och härligt sommarlov med mycket sol, bad, utflykter och äventyr 💦🌞 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar