Summa sidvisningar

fredag 9 juni 2023

Bubbel, blindtarm och skolavslutning


Bubbel på balkongen i kvällssolen som värmde skönt. Det enda som var drygt var myggorna, och då delade jag ändå flaskan med Robert😉
Måste nog köpa mig en Thermacell om man ska kunna sitta där utan att myggen ska förstöra. Myggljus hjälpte inte det minsta.
I onsdags tog jag och Harry en tur med cykeln till City gross. Där mötte vi upp Fanny och så tog vi en lunch där. Harry gillar att äta korv med bröd där, alltid två "kolvar".
Senntog hon Harry med sig i bil3n och jag cyklade för att hämta Fabian på skolan och sen vidare hem.

Hemma lånade jag med mig Iris på en promenad. Jag hade lite ont i magen men tänkte att det nog bara var nåt magknip eller så.

Vi gick en sväng så hon somnade i vagnen. Jag pratade med min bror i telefon en bra stund, Elin jobbade med Fabian och jag började på med middagen.

Det ville inte riktigt släppa i magen utan blev bara värre.
Stod nästan dubbelvikt och slängde ihop en lasagne. Fick till och med lov att lägga mig i soffan en stund emellanåt. 

Gjorde iordning en portion åt Fabian för att svalna med klarade inte att sitta i köket med honom när han skulle äta.
Ringde till Robert som hörde att nåt var fel och cyklade ut till oss.

Värken i magen blev bara värre och värre.
Fanny och Linnéa kom in till mig och tog Fabian och Robert körde in mig till akuten.
Jag fick komma in rätt snabbt, var otroligt mycket folk där. Satt först på en stol i ett väntrum men kände att jag började bli yr och kände mig svimfärdig så satte mig på golvet istället.

Till slut fick jag lov att lägga mig på golvet. Då kom en snäll personal och sa att hon skulle fixa en brits så jag fick komma in på ett rum.
Där låg jag I fyra timmar och mådde illa och hade ont. Bad om smärtstillande till slut och fick morfin och nåt mot illamående. Dom misstänkte blindtarmen och röntgen visade att så var fallet. Även en massa stenar i gallan...
Fick ligga kvar över natten och blev i lagd på avdelning med en betydligt bekvämare säng än britsen på akuten. Även om den var såklart skönare än golvet🙂
Hungrig var jag också då jag inte ätit sen lunch. Fick inte i mig nåt av lasagnen jag gjorde.
Men dropp och morfin gjorde att allt kändes lite lättare. Delade rum med en dam som snarkade så väggarna skakade.
Kl 03 kom en sköterska in med öronproppar till mig och sa att jag skulle nog inte kunna somna utan dom.
Hon fick rätt...

Damen i rummet hörde även dåligt och jag var rätt gasig i magen så jag kunde lugnt släppa väder utan att väcka henne.

På morgonen fick jag komma på operation och blindtarmen är nu ett minne blott.
Tack och lov hade den inte brustit som dom först misstänkte så det blev tillhållsoperation istället för öppen.
Fick besök av mamma, Fanny och Linnéa när jag vaknat och kommit tillbaka till salen igen.

Senare kom även Robert och Fabian.
Fabian blev så ledsen när dom skulle gå och jag skulle stanna kvar.

Men dom han knappt komma hem förrän läkaren kom och skrev ut mig på kvällen.
Så dom fick ta bilen och komma och hämta mig istället. 
Jag kom på att jag glömt mitt halsband längst upp i garderoben där jag legat. Ringde avdelningen som letade men skulle höra av sig om dom hittade det.

Hade inte hört nåt från dom i morse så jag åkte dit efter ha lämnat Fabian på skolan. 
Efter att dom skickat in en lång sköterska och jag talat om igen vart de låg så hittade hon de.
Har legat sömnlös i natt för halsbandet, så skönt att få tillbaka det.

Dom hade även missat att skriva ut recept på fragminsprutor (blodförtunnande) jag ska ta i 7 dagar.
Efter att ha sagt till där och även ringt 2 gånger så fick jag till slut ett utskrivet. Det hade blivit en miss i kommunikationen där.
Jag var lite ledsen och orolig att jag skulle få ligga kvar på lasarettet och missa Fabians skolavslutning. 

Men jag orkade vara med på den och vi hämtade honom i Rasmus fina bil.
Fabian blev så glad så han stod och hoppade när han såg oss komma.
Dom här två fina och underbara fröknarna kommer vi att sakna enormt mycket! 
Båda slutar i höst🥺❤️
Hemma blev det fika med hela högen och sen vidare in till stan för att kolla studenter.
Det var så kul när det åkte förbi en lastbil och någon ropade FABIAN, FABIAN. Hann inte se vem det var med gissar på nån av hans tremänningar som tog studenten idag. Men alla känner ju Fabian 😅


Mindre roligt var att vi såg ett ekipage som stannat och både polis och två ambulanser kom dit. Läste i tidningen att någon hoppat från vagnen men skadat sig lindrigt som tur var.
Riktigt ruskigt innan man visste vad som hänt.
Kan man bli annat än glad av att se alla glada studenter.
Nu avslutar vi den här braiga dagen med sömn och öm mage.
Imorgon ska jag ta det lite lugnare.
❤️






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar